ساخت باتری انعطاف پذیر مکمل پوشیدنی های الکتریکی

محققان دانشگاه بینگهمتون آمریکا نوعی باتری زیستی ساخته اند که خاصیت ارتجاعی و کششی دارد و می تواند مکملی نوین برای وسایل الکترونیکی پوشیدنی باشد.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوی «انرژی امروز»، تیم تحقیقاتی دانشگاه بینگهمتون به رهبری پروفسور چوی، موفق به توسعه نوعی باتری زیستی بر پایه باکتری کرده اند که ظرفیت تولید انرژی ای برابر با سلول های سوختی میکروبی دارد.

به گفته محققان، این مدل باتری بافتی تحت اعمال فشار کششی و پیچشی مداوم و پشت سر هم، عملکرد مناسبی از تولید برق از خود نشان داد و گزینه مناسبی برای رفع چالش انعطاف پذیری باتری ها در ژنراتورهای پوشیدنی خواهد بود.

در مقایسه با مدل های پیشین و سنتی و دیگر سلول های سوختی آنزیمی، سلول های میکروبی، مناسب ترین گزینه برای بکارگیری در ژنراتورهای پوشیدنی هستند زیرا تک تک سلول های میکروبی به عنوان یک کاتالیست زیستی، واکنش های آنزیمی مناسب و طول عمر زیادی دارند.

به عنوان مثال، عرق تولید شده از بدن انسان به عنوان یک سوخت زیستی مناسب به شمار می رود و قادر است انرژی لازم برای سلول های سوختی میکروبی را برای مدت طولانی فراهم آورد.

دکتر چوی دراین باره می افزاید:« اگر فرض را بر این قرار دهیم که بدن انسان، سلول های باکتریایی زیادی در خود دارد، استفاده مستقیم از بدن انسان به عنوان منبع تولید الکتریسیته، فرضی امکان پذیر خواهد شد.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن