دانشجویان نفت مصرانه خواهان رسیدگی به مطالباتشان هستند

 نماینده مردم تهران گفت: خوشبختانه فضا دانشگاه صنعت نفت آرام شده است و تجمعات دانشجویی دیگر صورت نمی گیرد اما این دانشجویان به طور مصرانه و آرام خواهان رسیدگی به مطالباتشان هستند.

محمود صادقی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «انرژی امروز» درباره سفرش به خوزستان و بررسی وضعیت اعتراض های دانشجویان دانشگاه صنعت نفت گفت:  من از طرف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این منطقه رفتم و بازدیدهایی از دانشگاه داشتم و جلساتی را با هیات رییسه دانشگاه و دانشجویان در هر دو دانشکده آبادان و اهواز داشتم.

یکشنبه گزارشم از بازدید دانشگاه صنعت نفت را در حضور آقای زنگنه ارائه می دهم

وی با اشاره به اینکه «کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت وگوی مستقیمی با وزیر نفت نداشته است»، تصریح کرد: موضوع دانشگاه صنعت نفت به دلیل اینکه زیرمجموعه وزارت نفت  است؛ عمدتا در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: قرار است گزارشی را برای یکشنبه (فردا) آماده می کنم و در جلسه کمیسیون  که با حضور آقای زنگنه تشکیل می‌شود آن را ارائه می کنم. در کنار آن توضیحات لازم در این زمینه را نیز همان جا می‌گویم.

دانشجویان خواهان جلوگیری از تضعیف دانشگاه نفت بودند

وی در ادامه افزود: بحث عمده درباره استخدام‌های وزارت نفت بود . دانشجویان دغدغه های قابل تاملی دارند به ویژه در راستای ضرورت جلوگیری از تضعیف دانشگاه صنعت نفت و رسیدگی به مطالباتشان و انتظاراتشان.

صادقی با بیان اینکه «دانشجوها بسیار منطقی حرف می زدند»، گفت: این دانشجویان انتظار داشتند که بعد از فارغ التحصیلی استخدام شوند یا اگر وزارت نفت تغییر رویه می‌دهد؛ آن را عطف به ماسبق نکند.

تفسیرهای متفاوت همچنان باقی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ماموریت اصلی دانشگاه نفت،  تربیت نیروی متخصص برای صنعت نفت است»، گفت: اخیرا مساله بکارگیری دانش آموختگان این دانشگاه نگرانی هایی را به وجود آورده است؛  چرا که تا سال‌های پیش فارغ التحصیلان این دانشگاه در خود صنعت نفت استخدام می‌شدند، اما سیاست وزارت نفت تغییر کرده و تصمیم گرفته شده که آزمونی برای جذب نیرو انجام گیرد.

وی با بیان اینکه «اگرچه این تغییر رویه از سال 94 رقم خورده است اما دانشجویان معتقدند بعد از سال 94 هم وزارت نفت اعلام کرده اولویت استخدامی دارند»، تاکید کرد: تفسیرهای متفاوت دوطرف از این مساله همچنان وجود دارد .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تجمعاتی که طی ماه گذشته در دانشگاه نسبت به عملکرد وزارت نفت در جذب نیرو انجام گرفت، تصریح کرد: خوشبختانه فضا آرام شده است و این تجمعات دیگر صورت نمی گیرد و دانشجویان به  سرکلاس‌ها بازگشته‌اند و بر مبنای توافقاتی که صورت گرفته کارگروهی متشکل از نمایندگان دانشجویان و فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی تشکیل شده و بنا شده کارگروه پیشنهاد خود را برای حل و فصل موضوع ارایه دهد.

وی در پایان گفت: این دانشجویان به طور مصرانه و آرام خواهان رسیدگی به مطالباتشان هستند. البته من فعلا جمع‌بندی از آنچه دیدم و شنیدم انجام نداده ام و نظراتم و جمع‌بندی نهایی را نسبت به این خواسته ها و وضعیت موجود، در جلسه و به صورت گزارش ارائه خواهم کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن