ادامه کاهش رشد فراساحلی آسیاپسفیک

پس از سال‌ها رکود، حالا به تدریج بررسی بستر اقیانوس‌ها برای اکتشاف مخازن نفت و گاز، در هر جایی در حال رخ نمودن است الا در آسیا.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز»، با این حال آسیا بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت دنیاست و رشد تقاضا در این منطقه از همه ‌جای دنیا بیشتر است درحالی که سرعت کاهش تولید آن هم از دیگر نقاط بیشتر است.

دلیل این‌که چرا آسیا با کمبود تحقیق و توسعه E&amp.P در بخش فراساحلی مواجه است شامل مواردی چون هزینه‌های بالای عملیات در آب‌های استرالیا، کاهش تولید مخازنی چون مخازن آب‌های مالزی و اندونزی، و نیز منازعات موجود در آب‌های غنی از نفت و گاز جنوب چین است.

برند استنبرگ، قائم‌مقام شرکت نروژی فراساحلی PGS می‌گوید که «از آنجایی در منطقه آسیاپسفیک فرصت‌های چندانی برای اکتشاف وجود ندارد ما فقط دو کشتی 3D در این منطقه داریم در عوض بیشتر تجهیزات ما در آتلانتیک هستند».

شرکت پایش ژئوفیزیکی TGS نقشه‌ فعالیت‌های 2017 و 2018 را دارد که نشان می‌دهد بیشتر فعالیت‌های مربوط به این فراساحلی نفت و گاز در منطقه آتلانتیک شمالی است.

نقشه مشابهی را هم تحقیقات برنستین منتشر کرده است که نشان می‌دهد حوزه آسیاپسفیک فقط چهار طرح توسعه کوچک فراساحلی با تولید روزانه 50 هزار بشکه دارد. این رقم را مقایسه کنید با 5 طرح توسعه‌ای بسیار بزرگ بالات از 50 هزار بشکه در روز و یازده طرح کوچک دیگر در آتلانتیک.

کاهش تحقیق و توسع فراساحلی در آسیا علی‌رغم کسری شدید نفت این منطقه به دلیل افزایش تقاضا و کاهش تولید است.

بر همین اساس، رویترز می‌نویسد که در یکی از مناطقی که بیشترین خوش‌بینی‌ها را نسبت به اکتشاف در آن مشاهده می‌شود یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هزینه‌ای است که به هنگام حضور در آبهای استرالیا باید به خدمه استرالیایی پرداخت شود.   

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن