کشش صنعت نفت برای جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد دلاری

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، تاکید کرد که دولت دوازدهم در شرایط محدودیت منابع و سرمایه باید ابتدا در میادین نفتی مشترک سرمایه گذاری کند.

حسین امیری خامکانی با اشاره به افزایش برداشت 5برابری ایران در میادین مشترک نفتی با عراق، گفت:در احکام دائمی بودجه های سنواتی و برنامه های توسعه کشور دولت بر اولویت برداشت نفت از میادین مشترک مکلف و در قانون بودجه سال 96 بر این اقدام تاکید شده است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، افزود:در دوران تحریم ها دولت یازدهم با توجه به محدودیت منابع و سرمایه گذار خارجی اولویت بندی هایی در میدان های نفتی پارس جنوبی و غرب کارون انجام داد، که این اولویت بندی ها به ثمر نشست.

منابع کشور در بحث اکتشاف و استخراج نفت باید ابتدا در میادین مشترک هزینه شود

امیری خامکانی با بیان اینکه منابع کشور در بحث اکتشاف و استخراج نفت باید ابتدا در میادین مشترک هزینه شود، ادامه داد: ساختار فیزیکی میادین نفتی و گازی به این صورت است که اگر طرفی برداشت خود را افزایش دهد، فشار کاهش پیدا کرده و نفت و گاز از سوی ایران به سمت طرف مقابل حرکت می کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم در شرایط محدودیت منابع و سرمایه باید ابتدا در میادین نفتی مشترک سرمایه گذاری کند، یادآور شد:زمانی که دیگر میادین مشترک کشش سرمایه گذاری نداشتند، می توان سرمایه گذاری داخلی و خارجی را به سمت میادین داخلی سوق داد و استحصال و استخراج را در این مناطق آغاز کرد.

 دستیابی به اهداف بالادست صنعت نفت در برنامه ششم به بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود:در شرایط کنونی حتی می توان با کشورهای همسایه که در میدان نفتی با ایران مشترک هستند، مذاکره کرد و برخی سرمایه گذاری ها را نیز به صورت مشترک انجام داد و برداشت از منبع و سهم هر کشور را به صورت مساوی تقسیم کرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت معتقد است که برای دستیابی به اهداف بالادست صنعت نفت در برنامه ششم توسعه به بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و رشد ٩ درصدی صنعت نفت در پایان برنامه نیز باید با احتساب جذب این میزان سرمایه هدف گذاری شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن