بهره‎ای که تولیدکنندگان نفت آمریکا می‎برند

کشتی‎های نفتکش حامل 10 میلیون بشکه نفت آمریکا در حالی به سوی مقاصد آسیایی در حرکتند که تولیدکنندگان نفت این کشور از تفاوت قیمت نفت خود برای فروش محصولاتشان به بازار، در میان تصمیم اوپک برای تمدید برنامه کاهش تولید نفت، بیشترین بهره را می‎برند.

به گزارش انرژی امروز، اطلاعات کشتیرانی نشان می‎دهد که هم اکنون حداقل 8 فروند کشتی نفتکش حامل نفت آمریکا به سمت آسیا در حرکت‌اند. یک فروند از این کشتی‎ها نخستین محموله نفت صادراتی Southern Green Canyon را برای پالایشگاه Cosmo Energy ژاپن حمل می‎کند، و یک فروند دیگر نخستین محموله صادراتی نفت Alaskan North Slope را به آسیا می‎برد.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای بررسی تمدید برنامه کاهش تولید نفت در هفته جاری (4 خرداد 1396) با یکدیگر دیدار می کنند. اما افزایش تولید نفت آمریکا چالشی برای اوپک است که می تواند سهم بازار اعضای این سازمان را کاهش دهد.

اعضای اوپک با وجود اینکه مقدار تولید خود را کاهش داده اند اما در تلاشند تا بازارهای خود را به ویژه در آسیا حفظ کنند. اما قیمت ارزانتر نفت آمریکا، موجب کاهش صادرات اوپکی‎ها به بازارهای آسیا شده است.

بازرگانان  بر این عقیده اند که صادرات نفت خام آمریکا در ماه می 2017 به روزانه یک میلیون بشکه می‎رسد.

از سوی دیگر با افزایش اختلاف قیمت نفت برنت و نفت سبک آمریکا انتظار می رود که تعداد سفرهای دریایی که طی آن نفت آمریکا به آسیا منتقل می شود، بالاتر برود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن