دولت مکلف به احداث سدهای انتقال آب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای دولت را مکلف به بازسازی قنوات و احداث سدهای انتقال آب برای مقابله با کم آبی کردند.

نمایندگان درجلسه امروز مجلس کلیات طرح اصلاح تبصره بند ب ماده35 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه را با 175 رای موافق، 7 رای مخالف، پنج رای ممتنع از 217 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با 174 رای موافق، 6رای مخالف، 8 رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر با جزییات این طرح نیز موافقت کردند.

نمایندگان در ماده واحده این طرح، دولت را مکلف کردند به منظور مقابله با بحران کم آبی، رها سازی حقآبه های محیطی برای پایداری سرزمین، پایداری و افزایش تولید در بخش کشاورزی، تعادل بخشی به سفره‌های زیرزمینی و ارتقای بهره وری، جبران تراز آب، به میزانی که در سال پایانی اجرای قانون برنامه 11 میلیارد مترمکعب شود، اقدامات لازم را به عمل آورد.

براساس بند ب این ماده نیز باید توسعه روش های آبیاری نوین، بازسازی و نوسازی قنوات، احداث سدهای معیشتی انتقال آب از طریق لوله به مزارع و اجرای عملیات آب و خاک، توسعه آب بندها و سامانه های سطوح آبگیر حداقل به میزان 600 هزار هکتار در سال انجام می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن