واکنش نیروهای امدادی انبار نفت در شرایط اضطراری

به منظور سنجش توان نیروهای امدادی، رزمایش اطفای حریق مواد نفتی و واکنش در شرایط اضطراری در انبار نفت ناحیه پارس آباد منطقه اردبیل برگزار شد.

به گزارش انرژی امروز، رئیس ناحیه پارس آباد در خصوص این مانور ، گفت: این مانور براساس حادثه یک آتش سوزی فرضی در محل انبار نفت، در هنگام بارگیری و تخلیه سوخت تانکرهای سوخت رسان شرکت نفت خلخال انجام شد که نیروهای امدادی با حضور به موقع موفق به مهار و اطفای حریق شدند.

اسلام قهمانی تصریح کرد: در مانور اطفای حریق مواد سوختی پارس آباد با بکارگیری انواع راهکارهای جدید اطفای حریق، سنجش میزان آمادگی و نقاط قوت و ضعف نیروهای امدادی تعیین شد.

وی افزود: در پایان این مانور، با نجات مصدومان فرضی حادثه آتش سوزی و انتقال آنها به آمبولانس های مستقر در محل، شرکت ملی پخش منطقه توان عملیاتی خود را در مقابله با بحران های احتمالی آتش سوزی و سرعت امداد و نجات مصدومان را به نمایش گذاشت.

در ادامه فرماندار پارس آباد و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان در حاشیه برگزاری این مانور گفت: هدف از برگزاری این مانور سنجش میزان آمادگی اعضای شورای مدیریت بحران و تعامل با دیگر سازمان ها، در مواجهه با حوادث غیرمترقبه و سنجش وضعیت پدافند غیرعامل در تاسیسات حساس و آسیب پذیر شهرستان بود.

وی ادامه داد: نیروهای عمل کننده در این مانور به خوبی توانستند ماموریت محوله در بحث اطفای حریق را با موفقیت اجرا کرده و نمره قبولی بگیرند.

گفتنی است، این مانور با حضور واحد ایمنی و آتش نشانی ، عملیات و مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه پارس آباد، هلال احمر ، آتش نشانی شهرداری، نیروی انتظامی و رئیس شورای مدیریت بحران و فرماندار شهرستان پارس آباد برگزار شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن