کمک آمریکا برای یافتن خدمه ایرانی نفتکش

نیروی دریایی ایالات متحده به عملیات جست‌وجوی ۳۲ خدمه ناپدیدشده نفت کش حامل نفت ایران در آب‌های شرق چین پیوسته‌است. ۳۰ تن از ناپدیدشدگان شهروندان ایران و دو نفر اهل بنگلادش هستند.

آمریکا، چین و کره جنوبی، اقدام به اعزام کشتی و هواپیما به عملیات جست‌وجو کرده‌اند. تهران نیز از اعزام هیاتی از کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی به چین خبر داده‌است.

نیروی دریایی ارتش آمریکا یک هواگرد پی-۸، از جزیره اوکیناوا در ژاپن به این عملیات فرستاده است.

هنوز خبر یا اطلاعات تازه‌ای در مورد خدمه کشتی سانحه‌دیده منتشر نشده‌ و در واپسین ساعت‌های روز یک‌شنبه نیروی دریایی آمریکا گفته بود هیچ یک از خدمه پیدا نشده‌اند. خبرگزاری رویترز صبح دوشنبه گزارش داد که آتش‌سوزی نفتکش همچنان ادامه دارد.

به گفته معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران، این نفتکش حامل ۱۳۶ هزار تن بار بود و ۲۵ آذرماه از بندر عسلویه به سوی کره جنوبی حرکت کرده بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفته‌است یکی از قایق‌های نجات این شناور از آن جدا شده و این امیدواری کوچکی‌ست مبنی بر این‌که خدمه ممکن است هنوز زنده باشند.

سانحه دریایی میان نفتکش حامل نفت ایران و یک کشتی فله‌بر چینی، در ۳۰۰ کیلومتری مدخل رودخانه یانگ‌تسه در شرق چین رخ داده‌است.

وزارت حمل‌ونقل چین روز گذشته اعلام کرده بود تمامی ۲۱ سرنشین شناور فله‌بر که شهروندان چین هستند، نجات پیدا کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست دلیل سانحه چه بوده‌ و مقام‌های چینی می‌گویند تحقیقات در این مورد ادامه دارد. بیمه مرکزی ایران اعلام کرده است که هنوز مقصر سانحه به این شرکت اعلام نشده‌است.

بنا بر اطلاعات ثبت‌شده در وب‌سایت‌های ناظر بر ترابری دریایی، نفتکش سانحه‌دیده «سانچی» نام دارد، در سال ۲۰۰۸ میلادی ساخته شده و در حال حاضر حامل پرچم پاناما است. این شناور ۲۴۷ متر طول دارد. رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفته است نفتکش سانچی تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران بود و ارزش آن ۳۲ میلیون دلار است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن