افزایش قیمت برق متناسب با میزان ارتقای درآمدها

مدیرعامل توانیر از پیشنهاد مدیران برق برای افزایش قیمت برق، متناسب با افزایش درآمدها و هزینه سایر بخش‌ها خبر داد.

آرش کردی در گفتگو با خبرنگار نیروی «انرژی امروز» درمورد پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش قیمت برق، گفت: هنوز پیشنهادی برای افزایش قیمت برق ندادیم.

وی درمورد احتمال پیشنهاد افزایش قیمت و نظر توانیر دراین‌باره، اظهار کرد: به صورت کلی و در کلان باید اختلاف بین قیمت تمام شده و نرخ فروش را به نحوی جبران کنیم. با افزایش قیمت برق به شکلی که مردم به صورت محسوس دچار فشار شوند، موافق هستیم.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: با این حال قیمت برق می‌تواند در سطح افزایش درآمدها و قیمت سایر اقلام، بیشتر شود؛ اما راضی نیستیم که فشار عمده ای به مردم آید. گرچه معتقدیم قیمت انرژی و پول برق فشار عمده‌ای را به مردم وارد نمی‌کند؛ هزینه برق کمتر از دو درصد هزینه خانوار است.

به گزارش انرژی امروز، به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیرعامل توانیر، تاکنون خبری از افزایش قیمت برق نیست با این حال معمولا تصمیم گیری در این باره در دوماهه پایان سال و با رفتن به استقبال سال جدید صورت می گیرد بنابراین باید صبرکنیم ببینیم دولت مردان در این باره چه تصمیم می گیرند اما جای خوشحالی است که با تغییر مدیریت وزارت نیرو و انتخاب فردی دنیا دیده برای ریاست این وزارت خانه، تاکسد وزیر بر مدیریت تقاضا است و حتی این امر را چه در بخش آب و چه در بخش برق ارجح تر از افزایش قیمت می داند. در این شرایط ممکن است که برای مدیریت تقاضا و بهبود اقتصاد برق، تعدیل قیمت صورت گیرد اما امید است که وزارت نیرو فکر خود را بیشتر مشغول مدیریت صحیح کند تا شمردن قیمت تعرفه ها.

در سال ها و دولت های پیشین نیز مدیران شایسته برق در بخش های مختلف فعال بودند اما در مجموع صنعت برق گویا آموخته بود که پشت اقتصاد معیوب پنهان شود و تمام نواقص به پای تعرفه نوشته می شد چرا که در تفکر ارشد ترین مسوولان وزارت خانه چنین دیکته ای نوشته شده بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن