محدودیت های جدید آلایندگی آلمان برای خودروهای دیزلی
تولیدکنندگان خودروهای دیزلی ناگزیر می شوند که علاوه بر ارتقای نرم افزاری، سخت افزارهای خود را نیز برای کاهش سطح آلایندگی ارتقا دهند.
به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، مقامات آلمانی اعمال محدودیتهای جدید آلایندگی برای موتورهای دیزلی را بررسی میکنند و اعمال این قوانین جدید خودروسازانی نظیر فولکسواگن و بیامو راناگزیر خواهد ساخت برخی ادوات به کار رفته در سامانه اگزوز و موتورهای دیزلی تمامی محصولات قدیمی خود را جایگزین سازند.
انجام این تغییرات هزینه هنگفتی به خودروسازان تحمیل خواهد کرد. این خودروسازان در تابستان متعهد شدند با ارتقای نرمافزاری میزان آلایندگی خودروهای دیزلی را کاهش دهند، اما در صورتی که محدودیتهای جدید به تصویب برسد خودروسازان به انجام تعمیرات سختافزاری ملزم خواهند شد.
مجله اشپیگل در گزارشی از تحقیقات یک محقق دانشگاه مونیخ اضافه می کند که این تعمیرات تا 90 درصد از آلایندگی موتورهای دیزلی خواهد کاست. هزینه این تعمیرات برای هر دستگاه خودرو به طور متوسط 1300 یورو تخمین زده میشود.
طرح جایگزینی ادوات دوستدار محیط زیست شرکت فولکس واگن رو بیش از هر شرکتی تحت تاثیر قرار خواهد داد. آمار بدست آمده از سال 2016 نشان می دهد که زیربرندهای معروف این شرکت یعنی پورشه آئودی و VW 29 درصد از کل ماشین های سطح شهر آلمان را تشکیل می دهند.
این در حالیست که فولکس واگن بعد از ابلاغیه های کنترل آلایندگی سال 2015، برنامه های نرم افزاری بیش از 11 میلیون ماشین را طوری تغییر داده بود که بتوانند تست های تعیین آلایندگی را دور بزنند. پس از رسانه ای شدن این تقلب، دادگاه های عالی در آلمان اخطار دادند که در صورت ادامه این اقدامات، برخی از برندهای معروف خودروسازی اجازه ورود به سطح شهرهای آلمان را نخواهند داشت.