تغییر غیراتوبوسی مدیران در راه است وعده رییس‌جمهور قبل از تصمیم وزارت نیرو

وزیر نیرو امروز از پرهیز از کلیشه‌های وعده انتصاب زنان، جوانان، قومیت های خاص و… خبر داد و با تاکید بر شایسته گزینی از تغییر مدیریت‌های غیراتوبوسی خبر داد و درمورد علت وعده روحانی برای انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و کرمان گفت: موافقت‌نامه‌های این طرح در گذشته امضاء شده است.

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، وزیر نیرو ظهر امروز در نشستی خبری در در پاسخ به خبرنگار «انرژی امروز» مبنی بر اینکه «چرا پس از چهار ماه با وجود انتقادهایی که به معاونت آب وزارت نیرو شده است و دیدگاه خود وزیر در مورد ناکارآمد بودن برخی مدیران استانی در حوزه آب هنوز شاهد تغییرات در این بخش ها نبودیم؟»، گفت: در بخش منابع انسانی من خیلی به جوانان، قومیت ها،  زنان و … که کلیشه است، اشاره نکردم و تاکید بر شایسته گزینی داشتم.  اگر این اصل را بتوانیم به کمک هم اعمال کنیم، نیروهای جوان شایسته از قومیت های مختلف و … همه در فرصت‌های خدمت قرار می‌گیرند.

اردکانیان تصریح کرد: در حوزه منابع انسانی همه شایسته هستند اما هر فرد شایسته تری که  تدارک شد جایگزین نیروی فعلی می‌شود. در این مورد بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رویم و برخورد حزبی، اتوبوسی، خطی و… نداریم.  کمی مشکلات ساختاری وجود دارد که بحث آن مفصل است.

وزیر نیرو تصریح کرد: وقتی ما از یک بدنه و مجموعه افراد شایسته برخوردار باشیم دغدغه این را نخواهیم داشت که در اولویت بندی طرح ها به انحراف کشیده شویم.

اردکانیان همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «انرژی امروز» مبنی بر اینکه «چرا قبل از به نتیجه رسیدن بررسی های وزارت نیرو و اعلام این وزارتخانه رئیس جمهور وعده انتقال آب خلیج فارس به کرمان در سفرهای اخیر خود تا سال ۱۴۰۰ داده است و برنامه وزارت نیرو در این مورد چیست؟»، گفت: بحث کارشناسی به ویژه در بخش آب به وزارت نیرو باز می‌گردد. از این حیث خیال همه راحت می‌شود که اجرا یا رد کردن طرح ها بر اساس نظرات کارشناسی است.

اردکانیان با تاکید بر اینکه «از وزارت نیرو بیان سخنان کارشناسی انتظار می‌رود و تصمیم‌گیرندگان تصمیمات را اعمال می کنند»، گفت: طرح‌های مختلفی در حوزه شیرین سازی آب مطرح است؛ اما طرح انتقال آب از خلیج فارس سالها قبل مطرح بوده و موافقتنامه آن بین کنسرسیومی متشکل از صنایع و وزارت نیرو امضا شده است.

وی گفت: وزارت نیرو درخواست کرده تا چنانچه بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کنند برای تامین آب شرب هرمزگان یا روستاها و بخش کوچکی در گل گهر و… آب به صورت تضمینی خرید کند.

وزیر نیرو یادآور شد: بر اساس ماده ۱ و ماده 21 قانون توزیع عادلانه آّب، وزارت نیرو از جمله مسئول آب دریاها هم هست و تخصیص برای این طرح نیز در نظر گرفته شده که در دل آن تامین آب شرب هم دیده شده است.

اردکانیان افزود: بخش خصوصی و کنسرسیوم کارشان را آغاز کردند و این پروژه در حال اجرا است. در حال حاضر با بانک ها و بانک عامل در حال مذاکره هستند تا منابع بیشتری را بتوانند به صورت وام دریافت و به پروژه تزریق کنند.  اظهارات رئیس جمهوری در کرمان مربوط به دولت بود بر این اساس که پس از پیشرفت کار تا پایان دولت دوازدهم وعده دولت به ثمر بنشیند.

وی همچنین در مورد استفاده از آب‌های ژرف تاکید کرد که تا به نتیجه نرسیدن مطالعات و بررسی بررسی طرح این کار صورت نمی‌گیرد. 

وزیر نیرو همچنین تصریح کرد: در ساختار کشور ما قوه مقننه، قوه قضاییه، دانشگاه ها و… بر مساله آب تاثیرگذارند. اکنون یک سری اقدامات نانوشته مثل آوردن آب از تاجیکستان، استفاده از آب از دل زمین و … مطرح شده است.  درحالیکه باید به کارهای سختی که در این چند دهه با توافق نانوشته از آن فاصله گرفتیم بپردازیم

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن