افزایش قیمت نفت همزمان با کاهش ذخایر آمریکا

با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت ایالات متحده، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» روز چهار شنبه و بعد از انتشار گزارش‌هایی در خصوص کاهش ذخایر نفت ایالات متحده در هفته گذشته، قیمت نفت بالا رفت، اما تحلیل‌گران نسبت به افزایش تولید نفت ایالات متحده و کاهش تقاضای فصلی نفت هشدار دادند.

امروز قیمت نفت برنت با 53 سنت افزایش به 67.39 دلار و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت با 46 سنت افزایش به 63.85 دلار در هر بشکه رسید.

این قیمت‌ها تحت تاثیر گزارش انجمن نفت آمریکا API در روز سه شنبه بوده است که اعلام کرد ذخایر نفت ایالات متحده با کاهش 1.1 میلیون بشکه‌ای همراه بوده و در دوم فوریه به 418.4 میلیون بشکه رسیده است.

گروه تولید کنندگان نفت اوپک و روسیه از سال گذشته میزان تولید نفت خود را کاهش داده‌اند تا بتوانند بازار را به تعادل برسانند. قرار است این کاهش تولید تا انتهای سال 2018 ادامه یابد.

با این حال برخی تحلیل‌گران نسبت به کاهش قیمت نفت به دلیل بازارهای مالی و کاهش تقاضای فصلی هشدار دادند.

رویترز نوشته است انتظار می‌رود در کوتاه مدت تعمیرات در پالایشگاه‌ها در انتهای زمستان نیم‌کره شمالی باعث کاهش تقاضای نفت شود.

از طرفی میزان تولید نفت ایالات متحده هم با افزایش 18 درصدی به 10 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده EIA انتظار دارد که تولید نفت در سال 2018 به 10.59 میلیون بشکه در روز و در سال 2019 به 11.18 میلیون بشکه در روز برسد.

این میزان تولید نفت بیشتر از تولید نفت روسیه خواهد بود که در حال حاضر 10.98 میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.

از طرفی بر اساس پیش‌بینی EIA رشد تقاضای نفت ایالات متحده در سال 2018 با کاهش همراه بوده و از 470 هزار بشکه در روز به 450 هزار بشکه در روز می‌رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن