اختلاف چشمگیر راندمان نیروگاه‌های برق ایران و کشورهای توسعه‌یافته

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که اختلاف چشمگیری بین راندمان نیروگاه های برق ایران با کشورهای توسعه یافته وجود دارد.

علی بختیار با اشاره به اینکه وزیر نیرو از خودکفایی 90 درصدی در تولید خبر خبر داده است، اظهار داشت: در صنعت برق کارهای بزرگ به لحاظ افزایش ظرفیت نیروگاهی و توسعه خطوط انتقال برق صورت گرفته است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در زمینه تجهیزات و ساخت نیروگاه ها توسط شرکت های گروه مپنا کارهای بزرگی انجام شده است، شرکت های ساخت قطعات نیروگاهی ساخت انواع و اقسام قطعات صنعت برق را انجام داده است اما در کنار تمام این اقدامات همچنان ضعف هایی در صنعت برق وجود دارد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به یکی از مهمترین ضعف های صنعت برق، بیان داشت: پایین بودن راندمان نیروگاه های برقی کشور از مهمترین ضعف های ما در این صنعت است، در شرایطی که متوسط راندمان نیروگاه های برقی کشورهای توسعه یافته بالای 50 درصد است در کشور ما این نیروگاه ها با راندمان 37 درصد کار می کند.

وی تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اجازه ایجاد نیرگاه های برقی با راندمان کمتر از 60 درصد داده نمی شود، به نظر در ایران نیز باید چنین نگاهی داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه میزان شدت انرژی در کشور ما بالا است، توضیح داد: بخش زیادی انرژی در بخش عرضه آن تلف می شود، براساس گزارش های واصله تلفات انرژی در حوزه شکبه انتقال و توزیع صورت می گیرد. از سوی دیگر نیز شاهد تلفات انرژی در واحدهای مسکونی، تجاری، صنعتی، صنایع بزرگ و کوچک هستیم.

بختیار در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه باید به صنعت برق نگاه فراملی داشت، اظهار داشت: برای افزایش تولید و تجارت صنعت برق باید گام های بزرگتری برداشت و به سمت تولید انرژی های تجدید پذیر حرکت کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه برای تولید انرژی های تجدید پذیر هدف گذاری شده است، گفت: اهداف خوبی در قانونی برنامه دیده شده که تا کنون به اجرا در نیامده است این در حالی است که با اجرای این اهداف می توان در حوزه انرژی های تجدید پذیر پیشرفت های چشمگیری داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن