آغاز به کار هفتمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران در دانشگاه شریف

هفتمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران با هدف تبادل اندیشه و انتقال آخرین دستاوردها و تجربیات متخصصین داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.

به گزارش «انرژی امروز»، هفتمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران به همت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف با حضور اساتید و متخصصین برجسته ی داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.

دکتر محمدرضا موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در آیین افتتاح این کنفرانس به اهمیت فناوری سوخت و احتراق پرداخت و در خصوص موضوع تامین انرژی و ارتباط تنگاتنگ آن با بسیاری از پیشرفت های علمی و اقتصادی سخن گفت.

وی یادآور شد پیشرفت های مهم جوامع بشری ناشی از تامین انرژی و سوخت های فسیلی می باشد و به بیان ارتباط تنگاتنگ سوخت های فسیلی با زندگی روزمره ی انسان ها پرداخت.

معاون پژوهشی دانشگاه خاطرنشان کرد؛ موضوع انرژی و مبحث سوخت های فسیلی در جوامع بین المللی عامل بسیاری از مناقشات و جنگ ها بوده است و ما نیز در کشور از این مناقشات رنج برده ایم.

دکتر موحدی اذعان داشت: با ظهور انرژی های نو و تجدید پذیر، استفاده از سوخت های فسیلی کاهش یافته و دانشمندان همواره بر بهره بری و استفاده بهینه از این سوخت ها تاکید دارند.

این استاد دانشگاه در بخشی از صحبت هایش گفت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از دانشگاهها و مراکز شاخص علمی کشور، همواره در حوزه ی سوخت و احتراق فعال بوده و توانسته است نقش قابل توجهی را در صحنه ی علم و فناوری کشور ایفا نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در پایان ابراز امیدواری کرد که برپایی چنین کنفرانس هایی بتواند در حوزه ی توسعه فناوری و کارآفرینی فعال بوده و نقش موثری در این زمینه ایفا نماید.

دکتر محمدحسن سعیدی دبیر هفتمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران نیز طی سخنانی به اهمیت برپایی این کنفرانس تاکید کرد و افزود: در شرایطی که از یک سو سبد سوخت مورد نیاز برای بخش های مختلف صنعتی در کشور و دنیا در حال تغییر و دگرگونی است و از سوی دیگر لزوم افزایش بازده و بهره وری سیستم های احتراقی، مشعل ها و کوره ها، و روی آوری به سیستم های نوین احتراقی برای افزایش بازده و کاهش آلاینده ها در دستور کار سازمان ها و بخش های مرتبط می باشد، فراگیر نمودن آموزش، تحقیق و فناوری در زمینه سوخت و احتراق بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

وی یادآور شد با اولین فراخوان تعداد 114 مقاله به دبیرخانه ارسال گردید که پس از بررسی توسط هیئت داوران 66 مقاله واجد ارائه شفاهی تشخیص داده شد و علاوه بر آن 30 مقاله نیز در چهار محور به عنوان مقالات پوستری پذیرش شد.

دکتر سعیدی خاطرنشان کرد؛ در این کنفرانس برای اطلاع از آخرین دستاوردها و یافته ها در زمینه سوخت و احتراق، پروفسور فیلیپ دیگوی از دانشگاه آیندهوون کشور هلند، پروفسور مارکوس آلدن از دانشگاه لوند کشور سویس و پروفسور محمد فرشچی استاد دانشکده ی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف به عنوان سه سخنران کلیدی، آخرین نتایج تحقیقاتشان را برای شرکت کنندگان در کنفرانس ارائه خواهند نمود.

دبیر هفتمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران اذعان داشت: این کنفرانس دو روزه علاوه بر سخنرانی های کلیدی شامل ارائه مقالات علمی و صنعتی، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعتی در زمینه سوخت و احتراق، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری میزگردهای تخصصی و جشنواره علمی و فنی خواهد بود.

استاد دانشکده ی مهندسی مکانیک افزود: در هفتمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران از رساله های دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی برتر در زمینه احتراقی دفاع شده در فاصله کنفرانس قبلی سوخت و احتراق تا این کنفرانس به نحو مقتصی تقدیر خواهد شد. همچنین به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش های استادان و صنعتگران حوزه ی سوخت و احتراق، یک استاد پیشکسوت احتراقی و یک صنعتگر نمونه در این حوزه معرفی شده و از آنها تقدیر خواهد شد.

وی پایان یادآور شد: به موازات برگزاری این کنفرانس، نمایشگاه عکس شعله که حاصل کار تحقیقاتی همکاران و محققان داخل و خارج از کشور و ارائه شده در جشنواره های عکس شعله انجمن ایران می باشند برپا خواهد بود.

گفتنی است در ادامه ی آیین افتتاح این کنفرانس مهندس ایوب عادلی نماینده ی انجمن احتراق ایران و عضو هیئت رییسه ی این انجمن به ایراد سخنرانی و ارایه پژوهش هایشان در خصوص `بدون شعله کردن کوره عملیات حرارتی فولاد با استفاده از مشعل های مبدل سر خود` پرداخت.

لازم به ذکر است هفتمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران از روز سه شنبه 24 بهمن ماه در دانشگاه صنعتی شریف آغاز گردیده و 25 بهمن ماه به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن