تردیدها نسبت به پشتوانه پول مجازی ونزوئلا

ونزوئلا عرضه پترو، پول مجازی خود را آغاز کرده است. در حال حاضر 82 میلیون نشانه دردسترس است که دولت ونزوئلا برای عرضه اولیه این سکه‌ها ICO در یک ماه برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» این اولین ارز مجازی دولتی دنیا بر اساس ارز مجازی اتریوم است و هدف آن تاحدودی نجات ونزوئلا از ورشکستگی اقتصادی است.

در حال حاضر یک بولیوار، پول رسمی ونزوئلا،‌ 0.00004 دلار آمریکا ارزش دارد.

نیکولاس مادورو رییس جمهور ونوزئلا در تلاش است تا با این ارز جدید دیجیتالی اقتصاد وزنزوئلا را سر و سامان دهد و بتواند آن را به عنوان جایگزین پول ملی خود، بلیوار، کند. او در نظر دارد 100 میلیون پترو منتشر کند که پشتوانه آن 100 میلیون بشکه ذخایر نفت است.

از سویی وی اعلام کرده بود که پترو «به ونزوئلا کمک خواهد کرد تا بر تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی ایالات متحده غلبه کند».

یکی دیگر از پشتوانه‌های پترو ذخایر طلا و الماس ونزوئلاست. اما هنوز هم مشخص نیست قرار است پترو به چه طریقی با نفت یا طلا یا الماس مبادله شود. بنابراین هدف ونزوئلا بسیار والا اما کاملا غیرقابل دسترس است.

احزاب مخالف دولت ونزوئلا با انتشار پترو مخالف بودند و به سرمایه‌گذاران هشدار دارند که بعد از آنکه مادورو از قدرت کنار رفت، این ارز بی‌ارزش و باطل است. اما مادورو قرار است در انتخابات ماه آوریل شرکت کند.

کارشناسان حتی انتشار پترو را خلاف قانون اساسی ونزوئلا می‌دانند. و می‌گویند این فریب و نیرنگ جدید دولت ونزوئلاست. حتی اقتصادانان هم نسبت به موجودیت پترو ابراز تردید کرده‌اند. از طرفی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده خرید و فروش پترو را ناقض تحریم‌های این کشور علیه ونزوئلا می‌داند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن