استقبال از پارک‌های شیمیایی در آلمان

ایده اولیه پارک‌های شیمیایی در آلمان آنقدر موفق بود که هر ساله در نمایشگاه ACHEMA در فرانکفورت با استقبالی بزرگ روبرو می‌شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، پارک‌های شیمیایی پیشرو در آلمان قصد دارند در نمایشگاه ACHEMA به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع فراوری شیمیایی فرانکفورت به عنوان یک شریک برای سرما‌یه گذاران خارجی معرفی و به نمایش گذاشته شوند. این شرکت‌ها خود را با شعار «تولید در سایت‌های شیمیایی آلمان» برای پنجمین بار متوالی از تاریخ 21 تا 25 خرداد ماه در سالن 9.1 غرفه E41، معرفی می‌کنند.

به گزارش GTAI – سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری آلمان – به گفته‌ یورگن فولمان، رئیس انجمن صنایع و سایت‌های شیمیایی آلمان (VCI):«شرکت‌هایی که قصد همکاری در پارک شیمیایی آلمان را دارند می‌توانند خدمات متنوعی را از طیف وسیعی از خدمات ارائه شده انتخاب کنند. این طیف گسترده از مدیریت پسماند تا فعالیت‎‌های گمرکی وسعت دارد. بر این اساس سرمایه‌گذاران می‌توانند مدل کسب‌و‌کار خود را بر پایه موفقیتشان تقسیم‌بندی کنند. این شرایط دو سر برد را ایجاد می‌کند».

یورگن فریدریش، سخنگوی سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری آلمان می‌گوید:«البته، موفقیت اقتصاد آلمان به طور کلی به دلیل عملکرد مثبت صنایع شیمیایی بوده است. از نظر ما، مهم‌تر از همه این است که بر موفقیت‌های گذشته و حال تاثیری نگذارد. در سال 2017 سرمایه‌گذاری‌های داخلی در این حوزه رکورد‌دار بوده است. در حوزه صادرات مواد و محصولات شیمیایی آلمان در اروپا رتبه‌ نخست را نیز دارد. شرایط موجود سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری توجیه می‌کند».

پارک شیمیایی چیست؟

ایده منحصربه‌فرد و موفق پارک‌های شیمیایی در اوایل دهه 1990 در آلمان رشد پیدا کرد. پارک‌های شیمایی به صورت کاملا حرفه‌ای سایت‌های صنعتی را مدیریت می‌کنند. اوپراتورهای پارک‌های شیمایی خدمات گسترده‌ای به سرمایه‌گذاران در صنایع مختلف شیمیایی ارائه می‌دهند. از این طریق سرمایه‌گذاران می‌توانند کسب و کار خود را با تمرکز روی هدف اصلی خود که تولید محصولات شیمیایی متمرکز کنند و دیگر نگران سایر جنبه‌های تجارت از جمله مدیریت، بسته‌بندی، ارسال، فروش و … نباشند چون این پارک‌ها این خدمات را به صورت مشترک به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند.

صنعت شیمی آلمان در اروپا رتبه نخست و در جهان رتبه چهارم را دارد. با قرار گرفتن در قلب اروپا، پارک‌های شیمیایی بهترین خدمات را به اهالی صنایع شیمیایی ارائه می‌دهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن