آغاز ساخت جایگاههای کوچک توسط ١٠ شرکت صاحب برند
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران از اعطای مجوز به ١٠ شرکت صاحب برند برای احداث جایگاههای زنجیرهای کوچک در سراسر کشور تا پایان نیمه اول امسال خبرداد.
سید ناصر سجادی با بیان اینکه تاکنون ۴٠ تقاضا برای ساخت جایگاههای کوچک عرضه سوخت دریافت کردهایم، گفت: مجوز ساخت جایگاههای کوچک برای 3 شرکت پترو آیریک، پتران و هوا یار گاز در سطح کشوری هفته گذشته صادر شد.
به گفته سجادی با برندسازی جایگاهها شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات عمومی، کاهش تخلف جایگاهداران و بهبود نظام توزیع سوخت در کشور خواهیم بود. ما معتقدیم که وقتی برندها شکل گیرند عرضه خدمات بهبود مییابد و سرانجام این موضوع سبب دریافت خدمات بهتر به مردم میشود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران با بیان اینکه شرکتهای صاحب برند باید توانایی مالی و مدیریتی مناسب، تجربه مرتبط و داشتن امکانات حمل و نقل برای دریافت مجوز را داشته باشند، افزود: شرکتهای برند پس از دریافت برند و آغاز به کار، مسئولیت کنترل کیفیت فرآورده و خدمات و ایمنی را بر عهده خواهند داشت.
او ادامه داد: باتوجه به وجود ۶ هزار جایگاه عرضه سوخت در کشور و حدود ١٢ هزار نیرو مشغول به کار در این واحدهای صنفی شرکت پخش با برندسازی به دنبال کاهش سهم مدیریتی خود در بحث تامین و توزیع فرآورده و افزایش کیفیت سطح خدمات عمومی در کشور است.
سجادی اعلام کرد: از این ۶ هزار جایگاه سوخت، حدود 3 هزار و 700 تا 3 هزار و 800 جایگاه عرضه بنزین و 2 هزار و 400 تا 2 هزار و 500 جایگاه مخصوص عرضه سیانجی هستند که به عنوان بازوی شرکت ملی پخش در زمینه عرضه سوخت مورد نیاز کشور مشغول به کار هستند.
او اظهار کرد: شرکت پخش فرآوردههای نفتی با برندسازی به جای ارتباط ، نظارت و کنترل بر این تعداد جایگاه با چند برند روبهرو است که نظارت کلی کیفیتی و کمیتی را در جایگاهها انجام خواهد داد اما تصدیگری شرکت کاهش مییابد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران افزود: ۶ هزار جایگاه عرضه سوخت به عنوان همکار شرکت ملی پخش، روزانه بیش از ٧٠ میلیون لیتر بنزین و ۴۵ میلیون مترمکعب نفت گاز در سراسر کشور توزیع میکنند که گاهی اوقات تخلفاتی نیز در این جایگاهها صورت میگیرد که با بحث برندسازی قطعا نظارت بر عملکرد جایگاهها افزایش مییابد.
سجادی تاکید کرد: قیمت فرآوردههای سوخت براساس نرخ مصوب دیگر جایگاهها عرضه خواهد شد، البته این امکان وجود دارد که در آینده بنا بر خدماتی که عرضه میکنند، مشوق هایی برای آنها در نظر گرفته شود.