آغاز فصل رانندگی در آمریکا و امید به قیمت نفت

آغاز فصل تابستان در ایالات متحده باعث پشتیبانی از قیمت نفت خام ایالات متحده است اما تولید بیش از اندازه کار را خراب می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» به نقل از رویترز، قیمت نفت خام WTI ایالات متحده به بیش از 50 دلار در هر بشکه رسید.

با آغاز فصل تابستان در ایالات متحده و تمایل خانواده‌ها برای دید و بازدید از دوستان آشنایان و استفاده از تعطیلات تابستان در نیمکره شمالی، ‌قیمت سوخت افزایش یافته است.

این فصل در ایالات متحده به فصل رانندگی مشهور است و از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

بانک ANZ می‌گوید: آغاز این فصل و «روز خاطرات»، اطمینان از این مسله را در بازار تقویت می‌کند که ذخایر نفتی رو به کاهش خواهد نهاد.

انجمن خودوری آمریکا AAA در این فصل پیش بینی می‌کند بیش از 39.3 میلیون آمریکایی به مسافرت‌های بیش از 80 کیلومتری بروند و ایم میزان مسافرت از سال 2005 تا کنون بی‌سابقه بوده است.

سرویس انرژی Baker Hughes آمریکا می‌گوید در طی 19 هفته تعداد دکل‌های حفاری ایالات متحده به 722 رسیده است که بیشترین تعداد آن از آوریل 2015 بوده است.

در این میان مصرف بر بازار جهانی هم تاثیر داشته است و شاخص نفت برنت  0.3 درصد کاهش نشان داد.

مهمترین فاکتور برای شاخص برنت این است که آیا سازمان کشورهای صادرکننده نفت، OPEC، تصمیم خود برای کاهش میزان تولید 1.8 میلیون بشکه‌ای در روز تا آخر چهار ماهه اول سال 2018 را ادامه خواهند داد.

توافق نهایی اوپک در ماه ژوئن به اتمام خواهد رسید اما این کاهش تولید تاکنون اثر مطلوبی بر بازار نداشته است.

Goldman Sachs می‌گوید که قیمت نفت از سال 2018 تحت تاثیر افزایش تولید ایالات متحده و اوپک قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام گلدمن،‌ وقتی تولید اوپک بعد از کاهش خودخواسته این کشورها افزایش یابد، بین سال‌های 2018 تا 2020 تولید ایالات متحده به همراه اوپک، یک میلیون تا 1.3 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن