4 طرح بزرگ آب و فاضلاب در هرمزگان

با دستور رئیس‌جمهوری دو طرح بزرگ آب و فاضلاب شامل افتتاح مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر رودان و فاز سوم آبرسانی به روستاهای قشم به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به‌ گزارش انرژی امروز، هم‌زمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو به استان هرمزگان، امروز (چهارشنبه) مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رودان و فاز سوم آبرسانی به روستاهای قشم با دستور رئیس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و عملیات اجرایی تصفیه خانه آب بندرعباس از سد سرنی و احداث ساختمان سد گابریک آغاز شد.

بر اساس این گزارش، مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر رودان به ظرفیت 7 هزارو 258 مترمکعب در شبانه روز به همراه 30 کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی و فرعی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال از محل منابع عمومی احداث شده و فاز سوم آبرسانی به روستاهای قشم نیز که با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال از محل منابع عمومی و صندوق توسعه ملی اجرایی شده است، تأمین آب مورد نیاز 35 روستا را در برنامه دارد.

برای پروژه‌های تصفیه خانه آب بندرعباس از سد سرنی و احداث ساختمان سد گابریک که عملیات اجرایی آنان امروز آغاز شده است در مجموع 2 هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و قرار است این طرح‌ها در سال 1399 به بهره برداری برسند.

میزان اعتبار طرح تصفیه خانه آب بندرعباس از سد سرنی با ظرفیت 2 مترمکعب در ثانیه، 750 میلیارد ریال است که از محل بانک توسعه اسلامی تأمین اعتبار می‌شود و برای احداث ساختمان سد گابریک که تأمین 28.9 میلیون متر مکعب آب برای مکران را در دستور کار دارد اعتباری معادل 1800 میلیارد از محل اعتبارات توسعه مکران در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن