تحریم‌‌های آمریکا باعث هراس سرمایه‌گذاران شده است

عضو شورای عالی مخازن شرکت ملی نفت ایران گفت: در سال ۵۶ با تعدادی چاه، روزی شش میلیون بشکه نفت تولید می‌کردیم و امروز با تعداد چاه‌های بیشتر روزی سه میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم. 

به گزارش خبرنگار «انرژی امروز»، اسفندیار علاءالدین در پنلی با موضوع «طرح‌های توسعه میادین نفت و گاز» که در دومین روز کنگره بین‌المللی شرکت‌های اکتشاف و تولید برگزار شد؛ افزود: صنعت نفت بسیار متاثر از سیاست است، قیمت نفت در زمان دوران ریاست‌جمهوری آقای خاتمی در حد هشت دلار بود و سپس در سال‌‌های بعد بیش از ۱۱۰ دلار شد. صنعت نفت تغییرات بسیار دارد و تحولات سیاسی سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه «تحریم‌‌های آمریکا باعث هراس سرمایه‌گذاران شده است»، تصریح کرد: ما یکی از بزرگترین کشورها از لحاظ ذخایر نفتی هستیم؛ اما در مقطعی قرار گرفتیم که به دلایل سیاسی سرمایه‌گذاران به‌راحتی نمی‌توانند فعالیت کنند.

علاءالدین تصریح کرد: ما بالاترین پتانسیل را داریم اما از نظر مالی در مضیقه هستیم که امیدوارم شرکت‌‌های خارجی آمادگی سرمایه‌گذاری  در ایران را پیدا کنند. 

وی افزود: تولید در ایران ارزان است و مطمئنم اگر موضوع تحریم‌‌ها حل شود، شرکت‌‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری به ایران می‌‌آیند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن