جشنواره‌ای با محوریت تاب آوری تاسیسات آب و فاضلاب

سومین جشنواره توانمندی‌های بهره برداری از تاسیسات آب و فاضلاب کشور با رویکرد تاب آوری تاسیسات آب و فاضلاب 15 تا 18 اردیبهشت ماه 97 در مجتمع شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش انرژی امروز، مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو در بهمن 1381 به ابتکار رضا اردکانیان راه‌اندازی شد. این مرکز علاوه بر انجام تعهدات منطقه‌ای و بین‌المللی، موضوع مهم آموزش و ظرفیت‌سازی و همچنین انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی آنها را در دستور کار دارد. بنابراین مقرر شد تا در سومین جشنواره، مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری به صورت فعال در زمینه برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای مدیران و کارشناسان علاقه‌مند همکاری کند.

موضوع «تاب‌آوری» در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در چندماه اخیر نیز با توجه به وقوع زلزله و زمین‌لرزه‌های متعدد در بخش‌های مختلف کشورمان، این موضوع مهم و تداوم خدمات زیرساخت‌های آب و فاضلات مورد توجه جدی قرار گرفته است. البته تاب‌آوری تنها در حوزه مخاطرات و بلایای طبیعی محدود نمی‌شود، بلکه در هر شرایط و به هر دلیلی که سیستم ار حالت تعادل خارج شود با افزایش تاب‌آوری سیستم، بازگشت به شرایط طبیعی و تداوم خدمات سربعتر و با هزینه کمتر انجام می شود. در این زمینه می توان به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی اشاره نمود که یکی از ارکان مهم آن افزایش تاب آوری در برابر تکانه‌ها و فشارهای خارجی است.

سومین جشنواره در شش محور برگزار می‌شود: محور اول مدیریت شرایط اضطراری و لزوم افزایش تاب آوری است. محور دوم مدیریت تقاضا و مصرف است که با توجه به تاکیدات وزیر م نیرو، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از عوامل مهم افزایش تاب‌آوری و یا به عبارت دیگر سازگاری با شرایط کم آبی است. محور سوم به کیفیت آب و فاضلاب می‌پردازد. موضوع مهم تامین آب بهداشتی و سالم و دفع بهداشتی فاضلاب از نکات مهم مورد توجه در محور سوم است. محور چهارم به تاسیسات آب و فاضلاب می‌پردازد. با توجه به فرسوده بودن بخشی از تاسیسات آب و فاضلاب، بازسازی و ارتقا و استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند منجر به افزایش تاب آوری شود. در محور پنجم مدیریت هوشمند تاسیسات در شبکه توزیع آب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت محور ششم جشنواره که با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، به موضوع نحوه و مدل سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های فیزیکی در شبکه‌های آب و فاضلاب می‌پردازد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن