تندباد و گرد وغبار خوزستان را درنوردید+فیلم

در پی وقوع تند بادی با سرعت 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت در استان خوزستان گرد و غبار شهرهای مختلف این استان را در بر گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» مدیرکل هواشناسی خوزستان سرعت تندباد را 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد که اهواز و آبادان را در نوردید.

کوروش بهادری در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: سرعت باد در آبادان و اهواز به طور متوسط به 50 کیلومتر و در ماهشهر به 60 کیلومتر بر ساعت رسید. وی افزود: کمترین دید افقی در آبادان، ماهشهر و هندیجان به سه، در اهواز به 2 و در شادگان به چهارکیلومتر رسید. بهادری ادامه داد: شعاع دید رو به بهبود است و تا پنجشنبه با شدت کمتری ادامه دارد و گرد و غبار محلی در نوار مرزی پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان میزان آلودگی هوا در روز ظهر روز چهارشنبه درآبادان به 14، شادگان 11، ماهشهر 9 و در اهواز به هفت برابر حد مجازرسید.

بر همین اساس استاندار خوزستان نیز با اشاره به اینکه هنوز گزارشی در مورد حادثه دیدگان طوفان دریافت نشده است، گفت: طبق گزارش هواشناسی پنجشنبه هم طوفان‌هایی از این دست با شدت کمتر خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شریعتی افزود: شدت این باد و طوفان بر شبکه انتقال برق بی‌اثر بود اما در شبکه توزیع دچار حوادثی شدیم.

وی ادامه داد: طبق گزارش هواشناسی طوفان‌هایی از این دست، پنج شنبه هم خواهیم داشت اما با شدت کمتر، به این منظور ستاد بحران تشکیل و تمهیدات لازم در نظر گرفته شد، دستگاه‌های مرتبط در حالت آماده باش هستند.

شریعتی به شهروندان خوزستانی توصیه کرد تا حد امکان آخر هفته از منازل خود خارج نشوند.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار در ساعت 14 امروز در اهواز به یک هزار و 56 میکروگرم بر مترمکعب، در آبادان به 757 میکروگرم بر مترمکعب، در شوشتر به 351 میکروگرم بر مترمکعب و در رامشیر به 480 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است. همچنین میزان گرد و غبار در آبادان یک هزار و 333 میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر یک هزار و 365 میکروگرم بر مترمکعب ، در اهواز 827 میکروگرم بر مترمکعب، رامشیر 768 میکروگرم بر مترمکعب و امیدیه به 344 میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود. این گزارش می‌افزاید: میزان گرد و غبار درساعت 12 امروز در درشهرهای آبادان 2 هزار و 120 میکروگرم بر مترمکعب، شادگان به یک هزار و 780 میکروگرم بر مترمکعب، اهواز به 608 میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر به 746 میکروگرم بر مترمکعب و شوشتر به 351 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن