احتمال افزایش قطع آب یزد

یک نماینده مجلس گفت: با وضعیتی که پیش می‌رود چنانچه تدبیری اندیشیده نشود قطعی آب خواهیم داشت.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مناطق شرقی و مرکزی ایران اوضاع آب بحرانی‌تر از سایر نقاط است، اظهار داشت: با توجه به کمبود بارندگی‌هایی که در سال گذشته بیشتر شاهد آن بوده‌ایم چنانچه تدبیری اندیشیده نشود و مصرف را بهینه نکنیم با معضلات جدی‌تری مواجه می‌شویم.

وی افزود: تا یک ماه پیش در برخی شهر‌ها ۱. ۵ میلیمتر و در کل در استان یزد ۱۸ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که این ارقام بیانگر اوضاع به شدت بحرانی آب منطقه است و تنها راه حل نیز هماهنگی با مدیران استانی است، باید شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که این وضعیت تبدیل به مناقشه و بحران بیشتر نشود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر آب بخش کشاورزی از خود استان و نیاز ۹۰ میلیون متر مکعبی آب شرب نیز از کوهرنگ و زاینده رود تامین می‌شود اما در سال جاری به دلیل کاهش نزولات جوی این رقم تخصیص داده نشده و فقط ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان انتقال داده شده است.

وی تاکید کرد: با وضعیتی که پیش می‌رود چنانچه تدبیری اندیشیده نشود قطعی آب خواهیم داشت، کما اینکه در حال حاضر برخی شهرستان‌ها مثل بافق و اردکان آب شرب را با آب چاه‌های کشاورزی مخلوط می‌کنند که کیفیت خوبی هم ندارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن