زلزله 5.9 ریشتری در بوشهر احتمال پس لرزه های بزرگ وجود دارد وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات نفتی، عادی است + فیلم و عکس

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: زمین لرزه ساعت ۱۱:۰۴ صبح امروز در بوشهر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین و در ۳ کیلیومتری منطقه کاکی بوشهر روی داد.

وی ادامه داد: لحظاتی پس از وقوع این حادثه ۴ تیم امدادی به محل اعزام شدند تا اقدامات لازم جهت کمک به حادثه دیدگان احتمالی انجام گیرد.

به گفته این مقام مسوول، هنوز از میزان خسارات و تلفات احتمالی این حادثه گزارشی واصل نشده است .

زلزله باعث وحشت مردم کاکی شده اما با توجه به ریزش کوه‌های کاکی احتمال خسارت به روستاهای شهر شنبه و پشت کوه کاکی  مانند درگو دور از انتظار نیست

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفت: تا این لحظه اخباری مبنی بر فوت یا مصدومیت و خسارت ناشی از زلزله در بوشهر گزارش نشده است.

شاهین فتحی گفت : تیم های ارزیاب هلال احمر در منطقه حضور یافته اند و تاکنون زلزله 5.9 ریشتری بوشهر خسارت جانی  و مالی نداشته است.

وی تاکید کرد  : تا این لحظه اخباری مبنی بر فوت یا مصدومیت و خسارت ناشی از زلزله در بوشهر  گزارش نشده است.

این زلزله با مقیاس 5.9 ریشتر در عمق 18 کیلومتری زمین در استان بوشهر حوالی کاکی به وقوع پیوست.

دکترمهدی زارع مدیر گروه زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه مهندسی زلزله در کانال تلگرامی خود نوشت: گسل مسبب این زلزله، گسل برازجان – یکی از قطعات سامانه گسلی قطر – کازرون – و سازو کار غالب جنبایی گسل برازجان فشاری و بعضا با مولفه امتداد لغز است.

در پی زلزله با بزرگای  5.9  ساعت 11:04 صبح پنج شنبه  30-1-97 در نزدیکی کاکی برازجان، بوشهر  انتظار می رود تا خوشه ای از پسلرزه ها در این محدوده رخ دهد.

انداره پسلرزه ها می تواند تا حد بزرگای لرزه اصلی باشد و محدوده رخداد پسلرزه ها در پیرامون شهر شنبه کاکی در استان بوشهر برآورد می شود.

 از آنجا که لرزه اصلی در ژرفای کم رخ داده است، پسلرزه ها نیز در همین محدوده و قاعدتا کم ژرفا  در محدوده کمتر از 10 یلوتر می توانند رخ دهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن