درخت کاج، نماد «این» و «اون» برای تضمین صلح پایدار

رهبر کره شمالی در «خانه صلح» که در بخش جنوبی روستای «پانمونجوم» کره جنوبی قرار دارد در یادداشتی نوشت: «هم اکنون تاریخ جدید شروع شده است؛ در نقطه آغازین دوران صلح قرار داریم.»

دیدار تاریخی رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی در بخش کره جنوبی روستای مرزی «پانمونجوم» موسوم به روستای صلح در حالی برگزار شدکه «کیم جونگ اون» با صراحت اعلام کرد مصمم است مذاکرات صریحی در این نشست درباره مسایل جاری داشته باشد.

«مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی نیز اظهار امیدواری کرد دیدار با رهبر کره شمالی در روستای محل برگزاری این اجلاس که اکنون به دو بخش کره شمالی و جنوبی تقسیم شده است، به نماد صلح نه شکاف و جدایی تبدیل شود.

مراسم استقبال و تشریفات از سران دو همسایه توسط گارد تشریفات، با لباس محلی و سنتی و در فضای باز ساختمان محل مذاکره برگزار شد که در آن، رئیس جمهور کره جنوبی با لباس رسمی و رهبر کره شمالی با لباس سنتی در این مذاکرات شرکت کرده اند.

در ابتدای این دیدار، اگرچه رهبران دو کشور ابتدا در خاک کره جنوبی با یکدیگر دست دادند، اما چند لحظه بعد «اون» از «این» خواست با عبور از خط مرزی، وارد خاک کره شمالی شوند که این پیشنهاد با تبسم و لبخند رئیس جمهور کره جنوبی، مورد استقبال قرار گرفت، اما بلافاصله بعد از چند لحظه، دوباره هر دو رهبر به خاک کره جنوبی بازگشتند. ورود «اون» به خاک کره جنوبی، ورود نخستین مقام ارشد کره شمالی به کره جنوبی بعد از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی بود.

«اون»در این سفر 9 همراه داشت که «کیم یو جونگ» خواهر او و «کیم یونگ نام» مرد شماره 2 کره شمالی نیز از همراهان اصلی محسوب می شدند.  همچنین رئیس پیشین اداره اطلاعات، رئیس اداره ورزش، یکی از اعضای پولیتبورو، رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و مسئول امور اتحاد دو کره، دیگر مقام های کره شمالی هستند که رهبر این کشور را همراهی کردند.«سونگ مونگ یو» وزیر وحدت کره جنوبی، «کانک کیونگ وا» وزیر خارجه، «جیونگ کیونگ دو» رییس ستاد کل ارتش، «سونگ یونگ مو» وزیر دفاع و «چونگ یویی یونگ» مشاور امنیت ملی هم از اعضای هیات «این» بودند.

درحالی که پس از آغاز این دیدار، یک درخت کاج در منطقه مرزی دو کره به نشانه صلح و شکوفایی کاشته شد و سران دو کشور آن را آبیاری کردند، قرار است گفت و گوی رهبران دو کره در این دیدار به بحث عاری سازی هسته ای و تضمین صلح پایدار در منطقه منحصر شود.

یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون هنگام صرف ناهار به کره شمالی بازگشت و پس از ساعتی مجددا به محل مذاکرات در روستای پانمونجوم بازخواهد گشت.

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد دیگر نیازی به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی ندارد و آنچه از این قابلیت‌ها انتظار داشته به دست آورده است.

قرار است ترامپ و رهبر کره شمالی در آینده‌ای نزدیک دیدار کنند اما تاریخ و مکان این ملاقات هنوز مشخص نشده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن