احتمال وقوع تندباد در تهران آبگرفتگی مسیل‌ها در غرب کشور

سازمان هواشناسی کشور با انتشار اخطاریه شماره 20، نسبت به وقوع سیلاب در غرب کشور هشدار داده است.

به گزارش «انرژی امروز» در اخطاریه هواشناسی آمده است که روز جمعه، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شرق و نیمه شمالی خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و غزب استان مرکزی دور از انتظار نیست.

این سازمان برای روز شنبه هم پیش‌بینی‌ رگبار و رعد و برق در استان‌های کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی و شرقی خوزستان، نیمه غربی کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان، نیمه شمالی بوشهر، غرب استان مرکزی، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، غرب فارس، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، جنوب و غرب آذربایجان غربی و جنوب و مرکز اردبیل داشته است.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که در برخی مناطق استان‌های فوق احتمال آب گرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و بارش تگرگ وجود دارد و بنابراین توصیه می‌شود تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت احتمالی به عمل آید.

سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم نسبت به احتمال وقوع تندباد در تهران هشدار داد.

بر همین اساس اعلام شده است که با توحه به اینکه در بخش‌های جنوبی و جنوب غربی استان تهران احتمال وقوع تندباد موقتی همراه با گردوخاک وجود دارد، سازمان مدیریت بحران به شهروندان توصیه می‌کند که از روز شنبه تا صبح یکشنبه موارد ایمنی را هنگام حضور در شهر بیشتر از قبل مورد توجه قرار بدهند.

سازمان مدیریت بحران تاکید کرده است که لازم است که شهروندان از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها در نقاط مختلف استان تهران پرهیز کنند چراکه ممکن است بارش باران سبب بالا آمدن سطح آب این رودها شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن