کلیات لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان تصویب شد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان در نشست دیروز کمیسیون خبر داد.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست بود که این ماده واحده از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و ضرورت حمایت از محیط بانان و جنگلبانان و حتی ماموران امور اراضی و منابع طبیعی، دریاهای کشور تدوین شده است.

نوروزی افزود: در این نشست قرار شد محیط بانان و جنگلبانان حکم ضابطان خاص همچون ماموران نیروی انتظامی را پیدا کنند که اگر کشته شدند، شهید محسوب شوند یا اگر مطابق با قانون تیراندازی کردند، مجرم شناخته نشوند و موظف به پرداخت دیه نبوده یا محکوم به زندان یا قصاص نشوند و در نهایت نیز کلیات این لایحه به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآورشد: امروز کمیته‌ای نیز تشکیل شد که بنده ریاست آن را برعهده دارم تا بعد از گذشت یک ماه نتیجه بررسی‌ها و خلاصه مباحثی که در این رابطه در کمیته فوق مطرح می‌شود در قالب یک گزارش در کمیسیون ارائه شده و برای بررسی جزییات آن و ارائه این لایحه در صحن تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میهمانان حاضر در این نشست تاکید کرد: در این نشست مسئولانی از سازمان‌های حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، دریاها، امور اراضی و جنگلبانی و منابع طبیعی و مرکز پژوهش‌ها حضور داشتند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن