چراغ سبز به پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، اعلام کرد که در صورت تولید بنزین یورو4 در پتروشیمی‌ها، این بنزین را خریداری می‌کنیم، همانگونه که خرید بنزین هم‌اکنون از پتروشیمی بوعلی‌سینا با استاندارد یورو4 خریداری می‌شود.

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار پالایش «انرژی امروز»، درمورد اقدام پتروشیمی بوعلی‌سینا به تولید بنزین یورو4، گفت: این شرکت، یک واحد بنزین‌سازی دارد و در این واحد، برش بنزین یورو4 به میزان 500 هزار لیتر تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: اگر بتوانند میزان بیشتری بنزین یورو4 تولید کنند، بنزین را می خریم.

وی با اشاره به اینکه «پتروشیمی‌ها در دولت دهم حلال تولید می‌کردند، نه ریفرمیت یا بنزین»، گفت: نرخ فروش حلال نسبت به بنزین گران‌تر است و به نفع پتروشیمی‌ها نیست که بنزین تولید کنند. با این وجود اگر بنزین یورو4 تولید کنند، خریداریم.

به گزارش انرژی امروز، به گفته خسروانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران پتروشیمی‌های بوعلی‌سینا، برزویه و بندرامام، در دولت دهم 6.5 میلیون لیتر ریفرمیت برای استفاده در بخش سوخت می فروختند که از این مقدار، پتروشیمی بندرامام 40 درصد و دو مجتمع دیگر 60 درصد سهم داشتند. براساس مستندات ریفورمت پتروشیمی بندرامام، حداقل ۱۰ درصد بنزن و حدود ۵۵ درصد مواد آروماتیک داشته است.

در آن برهه از زمان، پتروشیمی‌ها معاملات فروش حلال در داخل کشور به پالایشگاه ها را با دلار انجام می‌دادند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن