افزایش مالیات‌ برق زغال‌سنگی و هسته‌ای کره جنوبی

دولت جدید کره جنوبی از سیاست‌های جدید خود در بخش انرژی پرده‌برداری کرد. در این سیاست‌ها این کشور قصد دارد از تولید برق هسته‌ای و زغال سنگی به سمت تولید برق از گاز طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» تا سال 2030 تولید برق از گاز طبیعی باید از 18 درصد فعلی ترکیب برقی این کشور به 27 درصد برسد، در حالی که انرژی‌های تجدیدپذیر به همراه برق آبی از 5 درصد به 20 درصد خواهد رسید.

وب سایت اطلاعات انرژی دنیا، EnerData، اعلام کرده است سهم زغال سنگ در ترکیب انرژی کره جنوبی از حدود 40 درص به 21.8 درصد خواهد رسید و از طرفی برق هسته‌ای از 30 درصد به 21.6 درصد کاهش خواهد یافت. این اعداد بر اساس پیش‌بینی 2.2 درصد رشد مصرف برق در این مدت تنظیم شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از برنامه‌های دیگر این کشور تصحیح مالیات بر تولید برق از گاز طبیعی است در حالی که مالیات‌های محیط زیستی تولید برق از زغال سنگ و برق هسته‌ای افزایش خواهد یافت.

اگر این برنامه‌ها به مرحله اجرا درآید، کره جنوبی در بخش انرژی دچار تحول بزرگی خواهد شد. این کشور در حال حاضر دومین وارد کننده LNG بعد از ژاپن است و در سال 2016 حدود 43.5 میلیون تن واردات LNG داشت و از طرفی چهارمین وارد کننده زغال سنگ هم بعد از چین و هندوستان و ژاپن هست، و واردات زغال سنگ این کشور در سال 2016 به 133 میلیون تن رسید.

در ترکیب انرژی این کشور زغال سنگ و انرژی هسته‌ای نقش عمده‌ای دارند و در مجموع 70 درصد تولید برق این کشور بر عهده این دو نوع سوخت است که در سال 2016 حدود 29 درصد آن انرژی هسته‌ای و 42 درصد زغال سنگ بود.

سیاست‌های جدید کره جنوبی تاثیر بسیاری بر تولید کنندگان خواهد داشت. از آن‌جایی که کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان LNG دنیاست، انتظار می‌رود تا سال 2030 واردات این کشور از 50 درصد عبور کند در حالی که واردات زغال سنگ آن در سال 2018 به حد پیک خود خواهد رسید.

متخصصان از این بیم دارند که توقف ساخت نیروگاه‌های جدید زغال سنگی و هسته‌ای در این کشور تامین انرژی را با مشکل مواجه کرده و باعث افزایش قیمت برق شود.

در ماه مه سال 2017، رییس جمهور جدید کره جنوبی اعلام کرد که 10 نیروگاه زغال سنگ سوز این کشور با عمر بیش از 10 سال را از رده خارج خواهد کرد تا بتواند بر آلودگی هوا غلبه کند. از طرفی وی قول داده است ساخت نیروگاه‌های جدید زغال سنگ‌سوز و هسته‌ای را مورد بازبینی قرار دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن