تحریم صنعت نفت ونزوئلا، هدف بعدی ترامپ

با وجود سپری شدن ماه ها از اعمال تحریم های سنگین مالی بر ونزوئلا، به نظر نمی رسید تیر غضب ترامپ شامل صنعت نفت ونزوئلا شود، اما به گفته توماس وارگا، تحلیلگر مرکز مشاوره اویل آسوشیتس، ترامپ هدف گیری صنعت نفت این کشور را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری 20 می موکول کرده و تصور این موضوع که اگر پالایشگاه های آمریکا از خرید نفت ونزوئلا امتناع ورزند چه بر سر اوضاع اسفناک اقتصادی این کشور  میفتد، بسیار دور از ذهن خواهد بود.

در حال حاضر، بسیاری از پالایشگاه های آمریکا و سواحل خلیج مکزیک نفت را از این کشور بحران زده وارد می کنند، اما به گفته وارگا، دیگر تمامی جهان دونالد ترامپ و تصمیم گیریهای شتاب زده اش را می شناسند، احتمالش بسیار است که وی به سادگی و یک شبه این کار را انجام دهد، زیرا از مجازات کشورها هراسی ندارد.

اوایل هفته گذشته، رهبران برخی از کشورهای آمریکای جنوبی از رئیس جمهور ونزوئلا درخواست نمودند انتخابات 20 می را ملغی اعلام نماید زیرا پیروزی اجباری مادورو از وجاهت قانونی برخوردار نیست، حتی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز از طریق ویدئوکنفرانس از متحدان آمریکا در این منطقه درخواست نمود با قطع حمایت مالی خود، مادورو را مجبور سازند از اقدامات خودسرانه اش دست بردارد.

به گفته تحلیلگران، اگر آمریکا صنعت نفت ونزوئلا را نیز هدف قرار دهد، منجر به سقوط هرچه سریع تر این کشور خواهد شد. در ماه آوریل، ونزوئلا روزانه بالغ بر 41700 بشکه نفت را از دست داد و طبق آخرین گزارش اوپک، میانگین تولید روزانه اش به 1 میلیون و 436 بشکه رسیده که کمترین میزان تولید از 1949 تاکنون بوده است.

طبق آخرین گزارش آژانس بن المللی انرژی، روند کاهش تولید ونزوئلا به سرعت در سراشیبی سقوط قرار دارد و تا اواخر 2018 این کشور روزانه چند صد هزار بشکه نفت را از دست خواهد داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن