باید 140 هزار حلقه چاه طریق سوخت‌های فسیلی برقی شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس، نشست امروز کمیسیون متبوعش با موضوع بررسی موادی از برنامه ششم توسعه مرتبط با حوزه وزارت نیرو را تشریح کرد.

علی بختیار در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: توسعه در نشست امروز کمیسیون مواد 35 و 36 برنامه ششم توسعه با حضور مسئولان وزارت نیرو بررسی شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به الزامات ماده 35 برنامه ششم توسعه، افزود: این ماده به مباحثی چون برق دار کردن چاه های کشاورزی، نصب کنتور هوشمند و حجمی آب بر روی چاه های کشاورزی دارای پروانه، تامین حقابه کشاورزان، استفاده از آب استحصالی سدها با اولویت تامین آب شرب و تغییر ساختار مصرف آب شرکت های فولادی، آلیاژی و معدنی پرداخته و الزماتی در این باره برای دولت در نظر گرفته است.

حدود 140 هزار حلقه چاه باید برقی شود

وی با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای انجام اقدامات فوق الذکر همانند برقی کردن چاه های کشاورزی تامین نشده است، ادامه داد: در حال حاضر حدود 10 هزار و 800 چاه کشاورزی برقی شده است، اما باید حدود 140 هزار حلقه چاه برقی شود که این مقدار باقیمانده به تامین منابع و اعتبار نیاز دارد که باید از طریق مصرف سوخت های فسیلی و ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تامین شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در ماده 36 برنامه ششم توسعه به مباحثی چون بهره وری استحصال و بهره وری آب آشامیدنی و تامین 30درصد از آب آشامیدنی مناطق جنوبی کشور از طریق شیرین کردن آب دریا تاکید شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اقدامات زیادی در سواحل برای شیرین کردن آب دریا انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه دیر با ساخت چند آب شیرین کن مردم مناطق جنوب از شیرین استفاده می کنند و چندین پروژه دیگر تامین آب شرب از طریق آب شیرین کن در دست اقدام است که در سال 97 برای ایجاد آن برنامه های جدی وجود دارد، البته مقرر شد وزارت نیرو به صورت مکتوب گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته در این حوزه به کمیسیون ارائه دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن