مخالفت دولت هند با استفاده از پترو در معاملات نفتی با ونزوئلا

وزیر خارجه هند سوشما سواراج اعلام کرد دولتش برنامه ای برای پرداخت وجه نفت خریداری شده از ونزوئلا به ارز دیجیتال پترو نداشته و بانک مرکزی هند نیز اجازه این کار را نخواهد داد.

در حال حاضر، میانگین واردات نفت هند از ونزوئلا به پایین ترین سطح از 2012 رسیده است. از سویی دیگر، طی ماه های اخیر نیز ونزوئلا با شدیدترین تحریم های مالی از سوی آمریکا مواجه شده و در تلاش است به هر طریق ممکن راهی برای دور زدن آنها یافته و در مقابل فروش نفت به مشتریان، پترو دریافت نماید.

علاوه بر آن، افزایش قیمت نفت در هفته های اخیر باعث افزایش هزینه واردات نفت هند شده که تاثیر منفی بر اقتصاد رو به رشد کشور گذارده است، به نحوی که اوایل ماه جاری، وزیر نفت هند دارمندرا پرادان با ابراز نگرانی از وضعیت موجود از وزیر انرژی عربستان خالید ال فالیح درخواست کرد اوپک و سایر متحدانش تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت ثبات به بازار و ممانعت از افزایش بیش از حد قیمت نفت را به کار گیرند.

ماه گذشته رسانه های هند خبر دادند دولت ونزوئلا در قبال پرداخت وجه واردات نفت به پترو، پیشنهاد تخفیف 30 درصدی به مقامات هندی ارائه داده است اما هند آن را نپذیرفت.

از سویی دیگر و در پیشنهادی جداگانه برای دورزدن تحریم های آمریکا در مورد تجارت بر پایه دلار، مقامات ونزوئلا به هندی ها اظهار داشتند وجه نفت وارداتی را به روپیه پذیرفته و از آن برای خرید محصولات غذایی ودارو از هند استفاده خواهند کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن