امسال 6 سکو آماده نصب می‌شوند

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس روند متوازن پیشرفت کار در مراحل ساخت سکوهای تولیدی فازهای ۱۳ ، ۱۴ و ۲۴-۲۲ پارس جنوبی به موازات حفاری و تکمیل چاه های توسعه ای مربوط به هر سکو را از مهم‌ترین عوامل اولویت بندی حمل و نصب سکوها عنوان کرد و گفت: بر این اساس، اولویت اول کارفرما در حمل و نصب سکوهای فراساحل، بر پایه امکان تولیدی شدن آن سکو و برداشت بیشتر از میدان مشترک قرار گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، علی آفریده قیاسی با اشاره به پیشرفت ۸۵ تا ۹۵ درصدی سکوهای دریایی درحال ساخت پارس جنوبی در یارد صدرا اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی ها و اولویت بندی های انجام شده، تعداد ۶ سکو از مجموع ٩ سکوی درحال ساخت در این یارد تا پایان امسال آماده نصب و راه اندازی خواهند بود.

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس، اظهار کرد: مطابق اولویت بندی های انجام شده، سکوهای درحال ساخت، جهت آماده سازی برای حمل و نصب در موقعیت خود در دریا، می بایست به پیشرفت حداقل ۹۶ درصد در بخش ساخت و ۶۰ درصد در بخش پیش راه اندازی برسند.

به گفته این مقام مسئول، پس از نصب موفقیت آمیز سکوی ۲۲ در هفته گذشته، از مجموع سکوهای ۴ گانه فازهای درحال توسعه پارس جنوبی سکوهای ١۴C، ١٣Bو ٢۴A تا پایان شهریورماه ودر ادامه نیز سکوهای ۱۳C – ۱۳A – ۲۴B – ۲۳و ۱۴Dمربوط به این فازها، آماده بارگیری خواهد شد.

وی با یادآوری ساخت، نصب و راه اندازی سکوی ١۴Aدر ماه گذشته توسط شرکت سکوسازی ایزوایکو در یارد بندرعباس، افزود: سکوی دوم (۱۴B)طرح توسعه فاز١۴ نیز در این یارد ، درحال ساخت بوده وتا پایان سال جاری آماده نصب و راه اندازی خواهد شد.

آفریده قیاسی با بیان این که در نتیجه پیگیری ها و پایش مستمر روند اجرایی سایر بخش های اجرایی طرح های توسعه فازهای ۱۳ و ۱۴ و ۲۴-۲۲ پارس جنوبی، علیرغم همه محدودیت های موجود، طی سال گذشته پیشرفت های مناسبی دربخش تاسیسات پالایشگاهی این فازها نیز بدست آمده است، عنوان کرد: در حال حاضر ردیف اول و دوم پالایشگاه فاز ۱۳ و ردیف اول پالایشگاه فاز ۲۴-۲۲ راه اندازی شده است و سایر ردیف های شیرین سازی این پالایشگاه ها نیز با فاصله کم طی ماه های آتی آماده بهره برداری خواهند بود.

مدیر برنامه ریزی و کنترل طرح های شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که پایش و کنترل مستمر طرح های بزرگ در مراحل انتهایی کار، از دقت و حساسیت به مراتب بالاتری برخورداراست، خاطر نشان کرد: اگرچه به صورت طبیعی پیشرفت عددی پروژه ها در مراحل انتهایی کار، ارقام نسبتا پایینی هستند، این فعالیت ها در دستیابی موفقیت آمیز به اهداف طرح، نقش و اثرگذاری بسیار مهمی را ایفا می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن