پایان حمله تروریستی مجلس با کشته شدن چهار مهاجم

حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی عصر امروز با کشته شدن هر چهار مهاجم توسط نیروهای امنیتی نوپو به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار انرژی امروز، پس از چد ساعت درگیری مسلحانه بین تروریست‌ها و نیروهای امنیتی و نظامی سپاه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات حادثه تروریستی مجلس با کشته شدن هر چهار مهاجم پایان یافت.

کلیه نمایندگان مجلس، خبرنگاران و کارکنان اداری پارلمان که ساعت‌ها در ساختمان حبس شده بودند؛ به سلامت از محل خارج شدند.

 افراد مسلح که چهار نفر بودند حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز با تیراندازی وارد مجلس شدند و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌دادند.

پایان عملیات تروریستی مجلس حادثه تروریستی مجلس به بیرون از ساختمان

با پایان عملیات تروریستی صبح امروز مجلس، ده‌ها آمبولانس برای انتقال اجساد شهدا و همچنین انتقال مجروحین این حادثه تروریستی مقابل ساختمان پارلمان مستقر شدند. ده‌ها آمبولانس مقابل ساختمان مجلس مستقر شدند تا مجروحین و همچنین اجساد شهدای این حادثه را به خارج از ساختمان مجلس منتقل کنند. هنوز آمار دقیق شهدا و مجروحین این حادثه مشخص نیست.

بازدید رئیس مجلس از ساختمان پارلمان

با اتمام عملیات تروریستی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس از ساختمان پارلمان بازدید کرد. علی لاریجانی در محل فعالیت نیروهای امنیتی برای پاکسازی و چک و خنثی ساختمان پارلمان حضور یافت و از فعالیت نیروهای امنیتی بازدید کرد.

حضور سید حسن خمینی در حرم امام (ره)

سیدحسن خمینی دقایقی پیش و در پی حادثه تروریستی امروز، وارد حرم امام خمینی شد. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی (س) حضور یافت

تکذیب گروگانگیری همسر دو نماینده مجلس توسط افراد مسلح

نماینده شهرضا در واکنش به انتشار اخباری درباره گروگانگیری همسرش توسط نیروهای مسلح در مجلس گفت:‌ چنین خبری صحت ندارد و همسر بنده نیم ساعت پیش از دفاتر نمایندگی خارج شد.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همسر بنده در دفتر نمایندگی و طبقات مجلس حضور داشت که نیم ساعت پیش پایین آمد و اکنون کنارم است.

وی افزود: بنده دختر ندارم و تنها یک فرزند پسر کوچک دارم که در شهرضا است و اصلا تهران نیست.

محمودی همچنین گروگانگیری همسر نماینده مبارکه را نیز تکذیب کرد و گفت:‌ همسر خانم سعیدی نماینده مبارکه نیز همراه با همسر بنده از ساختمان مجلس خارج شدند؛ دختر ایشان نیز در سلامت کامل هستند.

تکذیب تیراندازی و حادثه مجدد در حرم امام (ره)

مسئولان حرم امام خمینی (ره) وقوع هرگونه تیراندازی و حادثه مجدد در حرم امام (ره) را تکذیب کردند. برخی منابع خبری غیر موثق و غیر مرتبط دقایقی پیش از وقوع تیراندازی در ضلع شمالی حرم حضرت امام (ره) اطلاع دادند که مسئولان حرم امام (ره) این خبر و هرگونه خبر مشابه را تکذیب کردند.

معاون امنیتی وزیر کشور: تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه تروریست ها با پوشش زنانه وارد مجلس شورای اسلامی شدند، گفت: تروریست ها اکنون در محاصره هستند و تا ساعتی دیگر این مساله به پایان می رسد.

سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه چهار تروریست با پوشش زنانه از مسیر محل تردد ارباب رجوع وارد مجلس شدند، اظهار کرد: آنها از همان درب ورودی به نیروهای محافظ تیراندازی کردند و نیروها را هدف قرار دادند، اما نیروهای حفاظت سپاه بلافاصله وارد عملیات شدند و صحن مجلس و کمیسیون ها را کنترل کردند.

وی افزود: تروریست ها ناچارا به مسیر دفاتر نمایندگان رفته و از آنجا افراد را مورد هدف قرار دادند. براساس گزارش اورژانس حدود ۳۰ نفر مجروح شدند و تا این لحظه شهادت دو نفر  هم تایید شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: تروریست‌ها چهار نفر بودند که یک نفر از آنها قطعا کشته شده و اعلام می شود که یک نفر دیگر نیز خود را منفجر کرده که هنوز این خبر تایید نشده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون محوطه مجلس تحت کنترل است، اظهار کرد: قسمت صحن و کمیسیون‌های مجلس امن بوده و نمایندگان کار عادی خود را انجام می‌دهند. ما احتمال دادیم که برخی از اعضای تیم تروریستی نیز بیرون از مجلس حضور داشته باشند بنابراین از تجمع مردم جلوگیری کردیم. در سراسر کشور اعلام آماده باش کردیم و تمام مراکز مهمی که احتمال دادیم اقدام تروریستی ممکن است انجام شود را تحت نظارت گرفتیم. یگان ویژه نیروی انتظامی (نوپو) وارد عملیات شدند. اکنون تروریست‌ها در محاصره بوده و تا ساعتی دیگر این مساله به پایان می رسد.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین درباره حادثه تروریستی در حرم مطهر امام (ره) گفت: دو نفر وارد محوطه حرم شدند که پس از شناسایی توسط نیروهای امنیتی یک نفر خود را منفجر کرد که این اقدام منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت چند نفر شد. نفر دوم هم به وسیله نیروهای حفاظتی به هلاکت رسید.

ذوالفقاری با بیان اینکه پس از این اقدام تروریستی شورای تامین استان تهران برگزار شد و شورای امنیت کشور هم تا ساعتی دیگر برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری در سه سال گذشته تلاش زیادی کردند که فضای کشور را نا امن کنند. ده‌ها گروه تروریستی قصد عملیات در کشور داشتند که با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی تمام اقدامات آنها خنثی شد.

خبرگزاری‌های خارجی: داعش مسوولیت حمله به ایران را به عهده گرفت

برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های خارجی به نقل از پایگاه خبری رسمی داعش گزارش داده‌اند که این گروه تروریستی مسوولیت حمله به مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) را به عهده گرفته است.

صبح روز چهارشنبه تعدادی تروریست با حمله به مجلس ایران و حرم امام خمینی (ره) اقدام به ایجاد ناامنی در پایتخت کردند که با ورود نیروهای امنیتی و نظامی کشورمان این اقدامات در حال مهار شدن است.

برخی رسانه‌های خارجی از جمله خبرگزاری فرانسه و رویترز اقدام به انتشار بیانیه‌ای از سوی گروه تروریستی داعش کردند که نشان می‌دهد داعش مسوولیت حملات امروز در تهران را به عهده گرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن