گسترش همکاری‌های نظام ایمنی روسیه با مرکز نظام ایمنی هسته‌ای ایران

در پی دیدار سال گذشته دکتر حجت اله صالحی رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور از نظام ایمنی روسیه، آلکسی آلیشین، رئیس نظام ایمنی روسیه به همراه هیاتی بلند پایه از مدیران ارشد و روسای شرکت‌های زیرمجموعه آن، ضمن حضور در مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور، در خصوص موضوعات مورد علاقه دو طرف دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان انرژی اتمی ایران، هدف از مذاکرات اخیر تاکید بر تداوم و تقویت همکاری‌های دو نظام ایمنی، یافتن ساز و کار مشترک و ترسیم نقشه راه، جهت اجرای فصل جدید همکاری های فنی می باشد.

در این دیدار دکتر حجت اله صالحی ضمن اشاره به بیش از دو دهه سابقه همکاری موثر و سازنده دو نظام ایمنی خصوصاً در طی مدت اجرای پروژه تکمیل، راه اندازی و بهره برداری از واحد یک نیروگاه اتمی بوشهر، بر ادامه این تعامل سازنده و مفید در آینده تاکید کرد. همچنین طرف روسی با ارائه توانمندی های خود در زمینه های مختلف ایمنی هسته ای آمادگی خود را برای ارتقاء سطح همکاری ها اعلام نمود.

در این دیدار دو طرف با توجه به شروع ساخت واحدهای جدید نیروگاهی در سایت بوشهر، توافق نمودند تا سطح و دامنه همکاری های خود را نه تنها در زمینه های نیروگاهی بلکه به دیگر تاسیسات و فعالیت های هسته ای از جمله رآکتورهای تحقیقاتی، حمل و نقل سوخت، مدیریت پسماند و موضوعات مرتبط دیگر نیز گسترش دهند.

 رئیس مرکز نظام ایمنی روسیه در طول سفر خود به تهران با دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز دیدار و گفتگونمود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن