ترامپ خواهان بازگشت روسیه به گروه کشورهای صنعتی شد

رئیس جمهور آمریکا، در آستانه جلسه سران گروه ۷ خواهان بازگشت روسیه به این گروه شد. کاخ کرملین در واکنش به این موضع اعلام کرده است که روسیه بر چارچوبهایی غیر از گروه ۷ متمرکز است.

 دونالد ترامپ، در جمع خبرنگاران گفت: روسیه باید در این اجلاس حضور یابد و بخشی از آن باشد. خوشتان بیاید یا نه، و ای بسا که خلاف نزاکت سیاسی باشد، اما ما در گروه ٧، که قبلا گروه ٨ بود، باید جهانی را اداره کنیم و آنها روسیه را بیرون کرده‌اند و باید آن را بازگردانند.

 رئیس جمهور آمریکا در توضیح این پیشنهاد خود گفت: برای اینکه بهتر است روسیه پشت میز مذاکره باشد.

 در سال ۲۰۱۴ و پس از آن که روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، دیگر اعضا این کشور را از گروه ٧ معلق کردند.

  ترامپ در حالی خواهان بازگشت روسیه شده است که در سال‌های اخیر هم تنش در روابط غرب و روسیه بالا رفته و هم اختلافات آمریکا و متحدان غربی‌اش تشدید شده است.

 جوزپه کونته، نخست وزیر جدید ایتالیا، از پیشنهاد  ترامپ برای باگشت روسیه به گروه ٧ استقبال کرده است.

 گروه ٧، متشکل از آمریکا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، کانادا و ایتالیا، شامل بزرگترین اقتصادهای پیشرفته جهان است و اعضای این گروه در مجموع نزدیک به نیمی از تولید ناخالص جهان را در اختیار دارند.

 دونالد ترامپ به روابط تجاری میان آمریکا و متحدانش انتقاد دارد و تعرفه‌هایی را بر واردات بعضی کالاها از آنها وضع کرده است.

 او در جمع خبرنگاران گفت اگر مناسبات تجاری جدیدی برقرار شود، آمریکا و دیگر کشورهای گروه ٧ «دوباره بینمان عشق برقرار می‌شود.»

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن