توسعه ظرفیت پالایشگاهی و محصولات پتروشیمی، راهبرد جدید آرامکو

آرامکو، غول نفتی عربستان در نظر دارد به منظور تضمین آینده ای پررونق در حوزه پایین دستی، سرمایه گذاری هنگفتی در افزایش ظرفیت پالایش و تولید محصولات پتروشیمی انجام دهد.

به گفته عبدالعزیز ال جدیمی معاون ارشد شرکت، آرامکو که روزانه بالغ بر 10 میلیون بشکه نفت تولید دارد، در تلاش است ظرفیت پالایشش را از روزانه 5 میلیون بشکه کنونی به 10-8 میلیون بشکه افزایش داده و تا 2030 تولید محصولات پتروشیمی را دو برابر سازد.

مدت های مدید است توسعه صنعت پتروشیمی، استراتژی اصلی آرامکو برای ممانعت از هرگونه گزند به اقتصاد کشور به دلیل اختلال در عرضه نفت به شمار می رود.

بازارهای خاورمیانه و آسیا از اهمیت ویژه ای برای تقویت ظرفیت محصولات پتروشیمی و پالایشی عربستان برخوردار است.

چندی پیش، این شرکت موافقتش برای ساخت پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی عظیم در هند با کنسرسیومی متشکل از شرکت های هندی را اعلام نمود. این پروژه عظیم که طبق برآوردهای انجام گرفته بالغ بر 44 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت، قادر است روزانه بیش از 1.2 میلیون بشکه نفت پردازش نماید.

آرامکو پروژه ای هم با شرکت پتروناس برای تاسیس یک پالایشگاه و راه اندازی پروژه عظیم راپید منعقد ساخته است که در سه ماهه نخست 2019 فعالیتش آغاز می شود.

چین نیز یکی از مشتریان پروپاقرص نفت عربستان است که مقامات آرامکو مذاکراتی با شرکت CNPC در مورد کسب سهامی در پالایشگاه فعال Yunnan در پیش گرفته اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن