بعد از 2 سال مطالعه به موضوع احداث پل صدر رسیدیم
شهردار تهران ضمن ابراز گلایه از زخم زبانها در برابر ساخت و بهرهبرداری از پروژه بزرگ خط ۷ متروی تهران تاکید کرد:کاری به این عظمت انجام میشود اما خیلی زخم زبانها شنیدیم، کسانی که یک متر خاک جابهجا نکردهاند حالا میخواهند در مورد شهر صحبت کنند.
به گزارش «انرژی امروز» محمدباقر قالیباف شهردار تهران در آیین افتتاح خط 7 متروی تهران با تاکید بر اینکه در 12 سال گذشته تحت فشارهای داخلی و خارجی متعدد بودهایم، بر این نکته تاکید کرد که نباید گلهمندیها را به مردم منتقل کنیم.
وی تصریح کرد: کاری به این عظمت انجام میشود اما خیلی زخم زبانها شنیدیم، کسانی که یک متر خاک جابهجا نکردهاند حالا میخواهند در مورد شهر صحبت کنند.
شهردار تهران به دو وعده پیشین خود به مردم تهران اشاره کرد و گفت: به مردم تهران در آغاز مدیریتمان دو قول دادیم و پای آن ایستادیم؛ نخستین قول کاهش فاصله شمال و جنوب بود. البته این را نگفتیم که کاهش فاصله ایجاد شود، ما گفتیم نگذاریم این شکاف ایجاد شود اما امروز مدعی هستیم که فاصله شمال و جنوب کاهش پیدا کرده و تمام ابعادی که در حوزه کار شهرداری تهران است این کاهش فاصله ایجاد شده است.
قالیباف در خصوص قول دوم که به مردم شهر تهران داده است، گفت: قول دوم این بود که در تهران یک چالش بزرگ داریم و باید به آن بپردازیم و برای تمام دوستانی که در دوره جدید مدیریت شهری حضور مییابند و آرزومند موفقیت آنها هستیم میگویم این چالش آلودگی است. آلودگی خاک، هوا و محیط.
وی با تاکید بر اینکه 80 درصد آلودگی هوای تهران بر اثر متحرکها و خودروها است، گفت: برای رفع آلودگی هوای تهران راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی نداریم.
شهردار تهران تاکید کرد: کسانی که کارشناس نیستند و قلم میزنند اغراض سیاسی دارند و از این نکته متاسفم.
قالیباف یادآور شد: در سال 1385 مصمم شدیم که حوزه حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهیم و گفتیم که شرایطی ایجاد شود تا هر شهروند با طی فاصله 350 متر به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی مترو، اتوبوس یا تاکسی برسد. روزی که این حرف را زدیم بسیاری برابر ما ایستادند اما امروز باید تشکر کنم از مدیریت شهری اعم از اعضای شورای شهر و شهرداری تهران که دست به دست هم دادیم و این موضوع انجام شد.
وی در ادامه به برخی کملطفیها در خصوص عملکرد شهرداری تهران پرداخت و گفت: کسانی که مغرضانه قلم میزنند بدانند که ما به تقاطع غیرهمسطح، زیرگذر و پل و … نیازمندیم. آن هم با مدیریت غلط شمایی که هر روز هزار خودرو را به این شهر اضافه میکنید و در وظایف خود کوتاهی میکنید و بار را به دوش شهرداری میگذارید.
شهردار تهران تصریح کرد: تصور کنید اگر اتوبان امام علی و آزادگان نبود حالا چه وضعیتی داشتیم.
قالیباف به طرح برخی انتقادات از پروژه پلهای صدر پرداخت و گفت: در خصوص بزرگراه صدر و پلهای آن مطالعات زیادی شد، بعد از 2 سال مطالعه به موضوع احداث پل رسیدیم، کسانی که میگویند بدون مطالعه بوده، با دهان روزه میگویم اغراض سیاسی دارند. زمانی مردم تهران اتوبوسهای حداقلی داشتند اما امروز 11 خط بیآرتی داریم. الان با وجود آنکه خط 4 مترو در زیر خیابان انقلاب فعال است و خط بیآرتی نیز در این مسیر فعالیت دارد ما هنوز هم شرمنده مردم تهران هستیم.