ملی حفاری چشم‌انتظار حقوق و پاداش کمبود بودجه داریم!

پاداش کارکنان شرکت ملی حفاری ایران پرداخت نشد و در تماس‌هایی که برخی کارکنان این شرکت با «انرژی امروز» داشتند، حقوق کارکنان ملی حفاری نیز با تاخیر پرداخت می‌شود به طوری که به گفته این افراد، حقوق اردیبهشت ماه روز هفتم اردیبهشت پرداخت شده است و حقوق خرداد ماه هنوز پرداخت نشده است. داستان ادامه‌دار عدم پرداخت‌ به موقع حقوق در وزارت نفت همچنان ادامه دارد.

به گزارش «انرژی امروز» وزارت نفت را همگان با عنوان وزارتخانه‌ای می‌شناسیم که بودجه کل کشور و به بیانی ساده‌تر خرجی تمام کشور را تامین می‌کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد ایران وابسته به نفت است و چشم امید تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها به فروش نفت و پول حاصل از آن است.

اما همین منبع تامین پول کشور مدت‌هاست با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و از کمبود بودجه می‌گوید.

کارکنان شرکت ملی حفاری ایران می‌گویند پاداشی که وعده‌اش به آنها داده شده بود هنوز پرداخت نشده است. از طرفی این کارمندان از عدم پرداخت به موقع حقوق ماهیانه خود نیز گله دارند.

موضوع پرداخت پاداش وعده داده شده برمی‌گردد به فروردین ماه سال جاری که به همه کارکنان تحت پوشش شرکت نفت وعده داده شده بود که معادل یک ماه حقوق خود را پاداش خواهند گرفت.

کارکنان ملی حفاری می‌گویند بسیاری از کارکنان نفتی این پاداش را دریافت کرده‌اند اما کارکنان ملی حفاری هنوز چشمشان به دریافت این پاداش روشن نشده است.

یکی از دلایل عدم پرداخت این پاداش، ابلاغ نشدن مصوبه پرداخت پاداش به شرکت ملی حفاری اعلام شده است.

اما دلیل تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان ملی حفاری هم «کمبود بودجه» اعلام شده است. در حالی است که کارکنان سایر شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت حقوق و مزایای خود را تا قبل از پایان ماه بطور کامل دریافت کرده‌اند.

رضا خلیلی، معاون عملیات غیرصنعتی شرکت ملی نفت ایران، بهمن ماه سال گذشته گفته بود که از بیژن نامدار زنگنه، دستور صریح برای حمایت بشتر از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران، به ویژه کارکنان شاغل بر روی دکل‌های حفاری و مناطق عملیاتی دریافت کرده است.

وی از احیای نفت کارت‌ها و پرداخت پاداش‌ها و تسهیلات مصوب شرکت ملی نفت و وزرات نفت به کارکنان شرکت ملی حفاری خبر داده بود.

همان زمان، این مقام مسول مهمترین مشکل در شارژ نفت کارت‌ها را هم تامین منابع مالی و اعتباری دانسته بود و از تلاش این شرکت برای حل مشکل خبر داده بود.

خلیلی حتی قول پرداخت کمک رفاهی به تمامی کارکنان مدت موقت شرکت ملی حفاری را هم داده بود.

این مقام مسوول در اسفند ماه 96 هم خبر از تامین منابع مالی نفت‌کارت کارکنان شرکت ملی حفاری ایران داده بود.

همزمان سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری، از ارائه خدمات بیشتر رفاهی، درمانی، بهداشتی و ورزشی برای کارکنان غیررسمی به ویژه مدت موقت شرکت ملی حفاری خبر داده بود.

هیچ کس نمی‌تواند منکر شرایط سخت کاری در مناطق عملیاتی نفتی باشد. کارکنان ملی حفاری هم زیرمجموعه وزارت نفت هستند. اگر بنا به کمبود بودجه باشد، این کمبود بودجه باید مربوط به تمامی شرکت‌های زیرمجموعه نفت باشد نه یک شرکت خاص.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن