اعلام نتیجه مطالعات تعیین حق‌آبه تالاب بامدژ اهواز تا سه ماه آینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نتیجه مطالعات تعیین حق آبه تالاب بامدژ اهواز تا سه ماه آینده مشخص و این میزان جهت اجرا و تامین نیاز آبی به سازمان آب و برق خوزستان اعلام خواهد شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در نشست هم اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد به منظور بررسی راهکارهای احیای تالاب بامدژ، نقش سازمان‌های مردم نهاد را در حفاظت و حمایت از محیط زیست بسیار مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در مجموعه حفاظت محیط زیست خوزستان از لحاظ نیروی انسانی و گستردگی کارها، ضروری است همکاری سازمان‌های مردم نهاد با این اداره کل برای احیا و مراقبت از محیط زیست دنبال شود.

وی در خصوص تالاب بامدژ گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در راستای احیای این تالاب برنامه‌های مختلفی در دست اقدام دارد. نتیجه مطالعات تعیین حق آبه تالاب بامدژ اهواز تا سه ماه آینده مشخص و این میزان جهت اجرا و تامین نیاز آبی به سازمان آب و برق خوزستان اعلام خواهد شد. 

وی ادامه داد: هم‌چنین به منظور پایش مستمر این تالاب پاسگاه محیط بانی و ساختمان پایش در منطقه در حال احداث است و تا چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی خواست تا در شناسایی و برخورد با متخلفین به حریم تالاب بامدژ همکاری داشته باشند و افزود: امروزه با وجود مشکلات زیاد در عرصه محیط زیست، اهمیت و توجه به این مقوله در جامعه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود و باید با همکاری و مشارکت جمعی برای بهبود محیط زیست استان تلاش کنیم.

لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در زمینه احیا و تامین حقابه تالاب‌ها اشاره کرد و گفت: برای تالاب بامدژ باید کارها بر اساس اصول و مطالعات انجام شود و از انجام کارهای غیرکارشناسی در این حوزه خودداری کرد. کار و برنامه باید به صورتی دنبال شود که احیا و حیات دائمی برای این منطقه را به دنبال داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن