ایستگاه پمپاژ مارد با ظرفیت حداکثری وارد مدار شد

ایستگاه پمپاژ مارد در یک عملیات ضربتی برای اولین بار، پس از سه روز تلاش شبانه روزی متخصصان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور، با ظرفیت حداکثری وارد مدار شد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، یعقوب کرمی، مدیرعامل شرکت آبیاری کرخه و شاوور با اعلام این خبر گفت: به منظور بهبود کیفیت آب شهرهای آبادان و خرمشهر، پس از تعمیر پست برق ایستگاه، ترانسفورماتورها، سرویس، تعمیر الکتروپمپ ها و پاکسازی شبکه های آشغالگیر توسط متخصصان این شرکت، امکان فعالیت ایستگاه پمپاژ مارد با ظرفیت حداکثری برای اولین بار محقق شد.

وی افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در آب شهرستان های آبادان و خرمشهر و شوری آب، پس از احداث بند خاکی موقت مارد به منظور جلوگیری از ورود آب شور دریا به شهرها و روستاهای آبادان و خرمشهر در زمان «مد» خلیج فارس، به منظور بهبود کیفیت آب و تاکید مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان مقرر شد به صورت ضربتی برای اولین بار، ایستگاه پمپاژ مارد با حداکثر ظرفیت پمپاژ نسبت به تخلیه آب شور و کاهش EC آب ورودی به شهرستان آبادان و خرمشهر و رودخانه بهمنشیر اقدام و از نابودی نخیلات حاشیه رودخانه بهمنشیر جلوگیری شود.

در خلال بازدید معاونت های مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب و توسعه و بهره برداری سدهای سازمان آب و برق خوزستان از ایستگاه پمپاژ مارد، ضمن بررسی مراحل آماده سازی تاسیسات ایستگاه پمپاژ مارد، از تلاش های شبانه روزی یعقوب کرمی مدیرعامل و پرسنل شرکت کرخه و شاوور تقدیر و بر لزوم پایش لحظه ای میزان شوری آب و سطح آب ورودی در ایستگاه پمپاژ تاکید شد.

ایستگاه پمپاژ مارد یکی از بزرگ ترین ایستگاه های پمپاژ خاورمیانه است که وظیفه تامین آب صنعتی و کشاورزی شهرستان های آبادان، خرمشهر، اروندکنار، مینوشهر و چوئبده در حوزه کارون جنوبی را دارد.

وسعت اراضی کشاورزی پایین دست این تاسیسات در صورت تکمیل طرح های آبیاری و زهکشی افزون بر 32 هزار هکتار است.

ایستگاه پمپاژ مارد که بهره برداری از آن، از سال 1380 آغاز شده، دارای 40 دستگاه الکتروپمپ مستغرق جریان محور بوده و 120 متر مکعب بر ثانیه ظرفیت آبدهی دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن