تولید روزانه نفت شرکت نفت و گاز غرب به بیش از ۲۰۰ هزار بشکه رسید

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب گفت: تولید روزانه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با احتساب نفت میدان آذر به بیش از ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافت که این میزان تولید نسبت به آغاز تاسیس شرکت پنج برابر شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۷ میلیون متر مکعب گاز و ۷ هزار و ۵۰۰ بشکه میعانات گازی از میدان تنگ بیجار تولید می‌شود؛ سال گذشته این شرکت موفق شد که ۹۷ درصد تولید تکلیفی از تولید نفت و ۱۱۸ درصد در بخش تولید گاز دست یابد؛ همچنین در سال جاری با رفع محدودیت‌های تولید نفت نمکی در بعضی واحدهای عملیاتی به ۱۰۰ درصد تولید تکلیفی نفت خام می‌رسد.

سعید ناصری پور درباره تراز مالی مثبت شرکت نفت و گاز غرب گفت: در سال مالی گذشته، عملکرد شرکت از نظر مالی، عملیاتی و رفاهی مثبت بوده به طوری که طبق گزارش حسابرسی تراز مالی شرکت مثبت اعلام شده است.

وی درباره اهم فعالیت‌های شرکت نفت و گاز غرب در سال گذشته تصریح کرد: تمامی توربوپمپ‌های واحدهای عملیاتی تعمیر شده که با این اقدام فرایند انتقال پایدار نفت خام از تمامی مناطق عملیاتی تسهیل شده است. همچنین تعمیرات عملیات TCF و ISF با استفاده از نیروهای این شرکت به طور کامل انجام گرفت که ۲۵ میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشت.

ناصری پور افزود: تعمیرات خط انتقال نفت از مرکز بهره برداری سرکان به تلمبه خانه برداسپی نیز به اتمام رسیده که این امر تداوم تولید را به دنبال داشته است. همچنین توپکرانی هوشمند تمامی خطوط اصلی انتقال نفت و گاز این شرکت به پایان رسیده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از همکاری با شرکت های ایرانی در راستای حمایت از ساخت داخل خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ نوع پمپ در تاسیسات این شرکت کاربرد دارد و بیشتر آنها خارجی است، با همکاری شرکت های ایرانی و انجام مهندسی معکوس تمام مکانیکال سیل (نشت بند) مورد نیاز پمپ ها بومی سازی شد.

گفتنی است، در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد مشکلات رفاهی کارکنان این شرکت مرتفع شده است. روند اجرایی این خدمات رفاهی که از دو سال پیش آغاز شده، مراحل نهایی خود را سپری می کند به طوری که در حال حاضر استخرها و سالن های ورزشی شرکت و مناطق عملیاتی آن تعمیر شده است و با تکمیل مجموعه ورزشی شهید برجوانی چشمه خوش طی دو ماه آینده، مجتمع های ورزشی در مراکز بهره بردای نفت شهر، سرکان، دهلران و چشمه خوش مورد استفاده کارکنان قرار می گیرد. همچنین تا پایان امسال تعمیرات و تجهیز کمپ های عملیاتی به مرحله نهایی می رسد.

برنامه های توسعه ای و در دست اقدام شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب شامل پروژه‌های توسعه‌ای میدان‌های چشمه خوش، دهلران، دانان، پایدار، پایدار غرب، سرکان، ماله کوه، شاخه، آبان و تنگه بیجار و طرح توسعه میدان نفت شهر است.این پروژه‌ها در قالب طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های نفتی و گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با هدف افزایش تولید در مرحله اجرا است.

به گزارش NIOC، مجمع سالیانه رسیدگی صاحبان سهام و صورت های مالی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۶ با حضور رامین حاتمی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و اعضای هیات مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برگزار شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن