اروپا هیچ مخالفتی با اجرای طرح گاز ایران به پاکستان ندارد

سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان گفت که این اتحادیه هیچ مخالفتی در خصوص اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان (موسوم به آی – پی) ندارد.

جان فرانسوا کاتین، شامگاه دوشنبه در دیدار با «عمران خان» رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان در روستای «بنی گالا»، با وی در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

فرستاده اتحادیه اروپا در این دیدار گفت که این اتحادیه خود را در خصوص گسترش آموزش، بهبود اقتصاد و گسترش همکاری با اسلام آباد در سایر بخش ها متعهد می داند.

وی گفت که اتحادیه اروپا آماده است تا با کمک به پاکستان، نام این کشور از لیست خاکستری FATF خارج شود.

جان فرانسوا کاتین فرستاده اتحادیه اروپا همچنین به عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان، در خصوص افزایش سرمایه گذاری خارجی در این کشور و رونق بیشتر تجارت در دولت آتی پاکستان قول مساعد داد.

حزب تحریک انصاف پاکستان (جنبش عدالت) امروز (دوشنبه) به صورت رسمی «عمران خان» را به عنوان نامزد این حزب برای تصدی پست نخست وزیری دولت آتی این کشور معرفی کرد.

با وجود اینکه، پاکستان قرارداد واردات گاز از ایران از طریق احداث خط لوله صلح را امضا کرده و اکنون تقریبا سه سال است که از ضرب الاجل تعیین شده در این قرارداد می گذرد، اسلام آباد اقدامی در انجام تعهدات خود درقبال این قرارداد انجام نداده و هیچ گام عملی برای احداث خط لوله گاز در خاک خود برنداشته است.

ایران پیش از پایان ضرب الاجل این قرارداد (پایان دسامبر 2014) به تعهدات خود عمل کرد و خط لوله صادرات گاز را تا نزدیکی مرزهای پاکستان احداث کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن