افزایش بافت فرسوده با تاخیر دولت در تکمیل مسکن مهر

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: دولت در حوزه مسکن مهر کم کاری داشته از این رو برای جلوگیری از تبدیل واحدها به بافت فرسوده باید تعجیل کند.

محمدرضا رضایی با اشاره به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور در خصوص اختصاص 63 هزار میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در کشور، گفت: اگر دولت عزمی برای تخصیص منابعی کمتر این هم داشته باشد، پرونده این پروژه بسته خواهد شد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیمه کاره رها شدن بسیاری از واحدهای مسکن مهر هزینه های سرباری به کشور تحمیل کرده و به فرسودگی بناها منجر خواهد شد، افزود: درحال حاضر  بیش از 90 درصد  سازه ها  پیشرفت فیزیکی دارند، باید با جدیت دولت تکمیل شوند.

معضل تخصیص نیافتن بودجه های پیشنهادی برای تکمیل مسکن مهر

وی با تاکید بر اینکه دولت رقمی در لایحه بودجه 97 برای تکمیل واحدهای مسکن مهر پیشنهاد کرده بود، تصریح کرد: متاسفانه ارقام مختلفی برای تکمیل این پروژه پیشنهاد داده شده؛ اما تخصیص نیافتن آن ها علت اصلی نیمه کاره رها شدن این واحدها  است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تکمیل زیرساخت های مسکن مهر برای تسریع در اتمام  پروژه ضروری است، گفت: دولت در حوزه مسکن مهر کم کاری داشته زیرا طبق وعده های داده شده پرونده این طرح باید سال 96 بسته می شد.

کمبود اعتبارات عامل اصلی عدم تکمیل زیرساخت های مسکن مهر است

رضایی با تاکید بر اینکه کمبود اعتبارات عامل اصلی عدم تکمیل زیرساخت های مسکن مهر و همچنین اتمام مراحل ساخت و ساز آن است، ادامه داد: دولت باید دست از وعده دادن برداشته و برای کمک به حفظ بیت المال تکمیل این واحدها را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه طولانی شدن روند تکمیل واحدهای مسکن مهر این سازه ها را از حیث اقتصادی بی ارزش خواهد کرد، دولت به جای اینکه به مرمت این سازه ها در سال های آتی اقدام کند باید نسبت به تسریع در تکمیل آن ها در راستای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه مبادرت ورزد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بلاتکلیفی مسکن مهر بارها تذکر به وزیر راه وشهرسازی و دولت را به دنبال داشته است از این رو ضرورت تکمیل آن غیر قابل کتمان است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن