مدلسازی احتمالاتی تقاضای شارژ خودروهای برقی تجمیعشده در شبکه توزیع خانگی
تخمین تقاضای شارژ خودروهای برقی تجمیعشده برای طراحی بهتر شبکههای توزیع آینده ضروری است. با توجه به اینکه هماکنون ضریب نفوذ خودروهای برقی بسیار پایین است بنابراین اطلاعات آماری دقیقی برای تعیین وضعیت شارژ اولیه خودروهای برقی وجود ندارد. در این مقاله مدل جدیدی برای محاسبه وضعیت شارژ اولیه خودروهای برقی پیشنهاد میگردد که تابعی از میزان مصرف سوخت بنزین خودروهای معمولی است. آمار واقعی مصرف خودروهای معمولی مشخص است لذا در مدل پیشنهادی تمامی رفتارهای روزانه رانندگی مثل استفاده از سیستم تهویه مطبوع، سرعت خودرو، شیب جاده و غیره در قالب مصرف روزانه بنزین مربوطه تخمین زده میشود.
همچنین برای ارزیابی روش پیشنهادی و نیز بررسی تأثیر شارژ خودروها بر شبکه توزیع، برخلاف اکثر مقالات موجود که خروجیهای ثابت و مشخصی برای پارامترهای مهم شبکه ارائه نمودهاند، در این مقاله پارامترهای مذکور بهصورت توابع احتمال ارائه میگردد. نهایتاً روش پیشنهادی بر روی سیستم توزیع 37 باسه IEEE تست و ارزیابی شده و با روشهای موجود مقایسه میشود.