منابع مالی طرح راه آهن بستان آباد – تبریز تامین می شود

    معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه طرح راه آهن بستان آباد – تبریز 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: 300 میلیارد تومان به صورت اسناد و اوراق تامین و بقیه برای تکمیل پل های در حال ساخت به شرکت پیمانکار پرداخت می شود.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه پس از بازدید از این طرح ملی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه 132 کیلومتر خط آهن میانه – بستان آباد در مراحل پایانی است، افزود: تمام ریل گذاری ها انجام شده و در مرحله اتصال است.

وی ادامه داد: طرح ایستگاه بستان آباد هم به سرعت در حال اجراست.

رییس سازمان برنامه و بودجه هدف از سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی را دیدار با مسئولان و ابلاغ سلام رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به مردم متدین این استان در کنار بررسی وضعیت طرح راه آهن میانه – تبریز اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح یکی از مطالبه های عمومی و به جای مردم آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: این طرح جزو تعهدات سفر استانی رییس جمهوری است و درصدد تسهیل و تسریع در تامین مالی این طرح هستیم تا هر چه زودتر بهره برداری شود.

نوبخت با بیان اینکه بخش مهمی از این طرح در سال جاری، اخیرا اجرا شده است، اظهار امیدواری کرد در سفر بعدی از طریق راه آهن به تبریز سفر کنیم.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: با وجود کمبود منابع مالی در زمان حاضر 3410 کیلومتر ریل گذاری در کشور در حال اجراست.

نوبخت با بیان اینکه آذربایجان شرقی کانون وحدت و مودت است، گفت: امام جمعه تبریز همچون رهبری محبت و مودت را در این خطه متجلی کرده اند.

امام جمعه تبریز هم با اشاره به شهره آذربایجان شرقی به شهید پروری، خانه عاشوراییان و شهیدان محراب، توجه بیشتر دولت به این استان را خواستار شد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه طرح راه آهن تبریز – میانه باید 10 سال قبل تکمیل می شد، حل مشکل معوقه حقوقی کارگران راه آهن آذربایجان را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن دوخطه میانه – بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌ شود.

این طرح از سال 1379 آغاز شده است.

خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری 120 کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن