آغاز عملیات اجرایی تأمین آب شرب 34 روستای استان آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تأمین آب شرب 34 روستای این استان گفت: با بهره‌برداری از این طرح کمبود آب شرب بالغ بر 13 هزار و دویست خانوار ساکن در این روستاها برطرف می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، محمد خانی با بیان اینکه این پروژه در قالب قرارداد دوم طرح جهادآبرسانی عملیاتی شده است، افزود: این طرح از محل محرومیت‌زدایی و با هزینه‌ای بالغ بر 1500 میلیارد ریال با زمان‌بندی 2 ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: عملیات حفر و تجهیز 27 حلقه چاه با ظرفیت 193 لیتر در ثانیه، احداث 5 باب مخزن هوایی با حجم 2350 مترمکعب و 10 باب مخزن زمینی با حجم 6000 مترمکعب، اجرای خطوط انتقال به طول 64 کیلومتر، اصلاح و توسعه شبکه توزیع به طول 61 کیلومتر، خرید 12 پکیج تصفیه آب جهت ارتقای کیفیت آب شرب مصرفی از جمله اقداماتی است که برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح کشوری جهاد آبرسانی توسط وزارت نیرو در 2 فاز به اجرا در آمده، تصریح کرد: در فاز اول آبرسانی به  7138 روستا در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و آبرسانی به 3 هزار روستا در کشور از سایر منابع اعتباری (منابع عمومی) توسط پیمانکاران بخش خصوصی در حال انجام است.

خانی با اشاره به فاز دوم این طرح، اظهار کرد: در فاز دوم، الحاق روستاهای دارای تنش و فاقد تأسیسات به تعداد 9976 روستای بالای 20 خانوار و جلب مشارکت خیران آبرسان برای همکاری در آبرسانی به حدود 5 هزار روستای دارای تنش آبی و فاقد تأسیسات کشور است.

وی با بیان اینکه 121 روستای استان آذربایجان شرقی در مرحله اول در قالب قرارداد به مبلغ 250 میلیارد تومان با عنوان پروژه‌های محرومیت‌زدایی آبرسانی می‌شود، گفت: این پروژه‌ها که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: پیشرفت استان از میانگین کشوری که ۳۲ درصد است بالاتر بوده که عملکرد مناسب عوامل اجرایی و بسیج سازندگی استان به عنوان نماینده معین قرارگاه را نشان می‌دهد.

وی، با بیان این مطلب که تعداد 631 روستا دارای مشکل آبرسانی است، گفت: از این تعداد، 93 روستا در مرحله اول اجرای طرح جهاد آبرسانی و  183 روستا در برنامه اجرا از محل انعقاد‌ تفاهم‌نامه مرحله دوم اعتبارات محرومیت‌زدایی قرار دارد و 42 روستا از محل اعتبارات استانی، 34 روستا از محل اعتبارات داخلی آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به 279 روستای دیگر نیازمند  مشارکت خیران است، اضافه کرد: در سال آینده کلنگ‌زنی عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ملکان با اعتبار 150 میلیارد تومان انجام خواهد شد که تمامی مراحل خود را برای اجرا طی کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن