خودکفایی ایران در عرصه تولید خازن‌های فشار قوی و متوسط

حضور پر رنگ شرکت‌های دانش بنیان از نقاط قوت بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران است؛ شرکت هایی که با اتکا بر توانمندی‌های داخلی توانسته‌اند در بسیاری از زمینه‌ها کشور را از واردات محصولات و قطعات استراتژیک برقی بی‌نیاز کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، ابراهیم مباهات مدیرعامل شرکت پرتو خازن در خصوص ساخت خازن‌های فشار ضعیف و قوی گفت: این شرکت بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل خرید دستگاه‌ها، مواد اولیه و طراحی، با بکار گیری مهندسی معکوس و استفاده از دانش فنی داخل کشور توانست دستگاه ترزیق روغن و وکیوم داخل خازن‌ها را طراحی و تولید و تاییدیه دانش‌بنیان دریافت کند. تجهیزی که پیش از این از شرکت‌های مطرح خارجی مانند جنرال الکتریک، اروا، ای بی بی به چندین برابر قیمت خریداری و وارد می‌شد.

وی طراحی و تولید خازن‌ها را کاملا بومی‌سازی شده عنوان کرد و گفت: هم اکنون این شرکت می‌تواند خازن‌های با ابعاد و سایز متناسب با نیازهای صنعت برق را طراحی و تولید کند که جایگزین خازن‌های معیوب و فرسوده قدیمی شود. خازن‌هایی که 40 سال پیش از شرکت‌های خارجی خریداری شده است.

وی در پایان افزود: با توجه به افزایش ظرفیت خط تولید این شرکت از 1700 به 7700 خازن می‌توان گفت در تولید خازن‌های فشار ضعیف و متوسط به خودکفایی و استقلال دست یافته‌ایم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن