دستاوردهای سفر به سرزمین نفت چه بود؟

ابراهیم رئیسی، در سفری دوروزه به استان خوزستان چندین پروژه‌‌ بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی ازجمله فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس، ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن ۲خطه اندیمشک- اهواز و تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر را افتتاح کرد. رئیس‌جمهور همچنین بر تسریع در پروژه فاضلاب اهواز تاکید کرد. رئیسی در ادامه این سفر با کارگران نیشکر هفت‌تپه دیدار کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از دنیای اقتصاد، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، صبح روز پنج‌شنبه به استان خوزستان سفر کرد. در جریان سفر رئیس‌جمهور به خوزستان که دومین سفر او به این استان به شمار می‌رود چندین پروژه‌‌ بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی به بهره‌برداری رسید. افتتاح ۷۰ کیلومتر از پروژه راه‌آهن ۲خطه اندیمشک‌-‌‌اهواز، راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس به صورت رسمی، همچنین حضور در جمع کارگران هفت‌تپه از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهوری در این سفر دو روزه بود. رئیسی در این سفر با تاکید بر حل با قدرت مسائل تصریح کرد که از برخی ملامت‌های تنگ‌نظرانه ابایی نخواهد داشت.

سخنان  رئیسی در سفر به خوزستان چه بود؟

رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در نخستین روز سفرش به استان خوزستان در دیدار با مردم اهواز در مصلای نماز جمعه، گفت: برای رفع مشکلات استان اگر نیاز باشد، ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم؛ تا مشکلات مردم استان و جوانان و نیز آب و برق و فاضلاب حل نشود من نمی‌توانم آرام بگیرم.

به گزارش «ایلنا» وی همچنین تصریح کرد: حدود یک‌سال گذشته به اندازه کل دوره دولت دوازدهم نیروگاه‌سازی شده و در زمینه رفع کاستی‌های زیرساختی در کشور کارهای جهادی در حال انجام است. رئیس‌جمهور شامگاه پنج‌شنبه نیز در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان گفت: کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند. رئیسی در ادامه تصریح کرد: تفاوت دولت مردمی با دولت‌های دیگر در این است که این دولت از کنار هیچ مساله‌ای عبور نخواهد کرد، به دنبال حل مسائل با راهکاری علم‌پایه و متقن است و در این مسیر آنچه را که خیر و صلاح کشور باشد، با قدرت و قوت دنبال خواهد کرد و از برخی ملامت‌های تنگ‌نظرانه ابایی نخواهد داشت.

رئیسی در بدو ورود به فرودگاه دزفول نیز با بیان اینکه تلاش دولت جبران عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان است، تصریح کرد: جوانان خوزستان نباید از بیکاری رنج ببرند. رئیس‌جمهور همچنین در اجتماع مردم شادگان با اشاره به اینکه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این منطقه از خوزستان گام‌های خوبی برداشته شده است، تصریح کرد: تلاش‌های زیادی شده است، اما وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد.

به گزارش «ایسنا»، رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امنیت مساله بسیار مهم و از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است، گفت: هیچ‌گونه زمینه ناامنی و هیچ‌گونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست و ناامنی در این منطقه تحمل نخواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: مسوولان امنیتی موظفند هر کسی با هر انگیزه‌ای امنیت و آرامش مردم را به خطر انداخت، با او مقابله کنند، تا قشرهای مختلف مردم بتوانند در محیطی امن زندگی و معیشت خود را دنبال کنند. رئیس‌جمهور در جمع کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز گفت: طرح‌های توسعه شرکت هفت‌تپه با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال در منطقه پیگیری خواهند شد.در ادامه ابراهیم رئیسی روز گذشته در آیین طرح بزرگ زیست‌محیطی «پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس» در منطقه غرب کارون اظهارکرد: با بهره‌برداری از طرح‌های صنعت نفت، امروز ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.

چه طرح‌هایی افتتاح شد؟

اما روز پنج‌شنبه با حضور رئیس‌جمهور در نیروگاه دوکوهه اندیمشک، ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. ازسوی دیگر ۷۰ کیلومتر از پروژه راه‌آهن ۲خطه اندیمشک – اهواز با حضور رئیسی افتتاح شد. به گزارش «ایسنا»، این پروژه بخشی از پروژه احداث خط دوم راه‌آهن اندیمشک- اهواز- بندر امام‌خمینی‌(ره) است.  افتتاح تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر و افتتاح طرح‌های آب‌رسانی به ۱۷۴روستای خوزستان و افتتاح واحد گازی نیروگاه دوکوهه اندیمشک از دیگر برنامه‌های مهم نخستین روز سفر رئیسی به استان خوزستان بود. رئیس روز پنج‌شنبه بعد از ورود به دزفول به زیارت آستان متبرک سبزقبا (ع) در این شهر رفت.

رئیسی همچنین روز گذشته در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس را به صورت رسمی افتتاح کرد. برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است. با راه‌اندازی این پالایشگاه روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شد. افتتاح این پروژه کمک بزرگی به جمع‌آوری و بازیابی گاز مشعل‌های غرب کارون می‌کند و در کاهش آلودگی شهر اهواز و مناطق اطراف آن بسیار اثرگذار است. رئیس‌جمهور در ادامه از تالاب بین‌المللی شادگان بازدید کرد. تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین‌المللی است. رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بسیار خوب گردشگری دریایی خوزستان به ویژه تالاب شادگان، به مسوولان استانی برای تهیه سند توسعه این تالاب فرصت یک ماهه داد.

از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور بازدید از پروژه فاضلاب اهواز بود و در جریان آخرین وضعیت اجرایی این طرح قرار گرفت. بنا بر اعلام سازمان آب و برق خوزستان پروژه فاضلاب اهواز اکنون ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۱۵۰ جبهه کاری برای اجرای این طرح فعال است. رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان نیز بازدید کرد. به گزارش «ایسنا» این رصدخانه در زمان بحران سیلاب و خشکسالی بسیار کاربردی و حائز اهمیت است. در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان همچنین سه قطعه زمین رایگان به سه خانوار دارای فرزندان چهار قلو در شهرهای گتوند، حمیدیه و دزفول اهدا شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن