رونمایی تجهیز رفع رسوبات از چاه با پایه شوک التراسونیک

در آئینی تجهیز رفع رسوبات از چاه با پایه شوک التراسونیک که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان و با استفاده از فرآیند قانون تولید بار اول به سفارش شرکت نفت و گاز اروندان طراحی گردیده با حضور  عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، عیسی نویری رئیس پژوهش و فناوری و جمعی از مسئولین استانی و مدیران این شرکت رونمایی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، عیسی نویری رئیس پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان اظهار داشت: یکی ازمشکلات اصلی در چاه های نفتی رسوبات آسفالتین است که منجر به کاهش تولید شده و ممکن است برای مدتی چاه را از مدار تولید خارج کند .

وی گفت: در روش معمول با استفاده از تجهیزات کویل تیوبینگ و یک حلال که چاه در دما و فشار خاص تزریق شده و علاوه بر تحمیل هزینه فراوان بسیار زمانبر می‌باشد.

وی تصریح کرد: با استفاده از این تجهیز جدید می توان رسوبات موجود در چاه را با پاور شوک و شوک های قوی آلتراسونیک از بین برد و این روش می تواند جایگزین عملیات پر هزینه قدیمی در تعمیر چاه های نفت شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان جهت پیشبرد اهداف باید علم خود را به روز کنند، اذعان داشت: وجه تمایز نمونه صنعتی این تجهیز با التراسونیکی که در دنیا استفاده می شود، این است که ژنراتور این ابزار در داخل چاه است به این صورت که ما می توانیم عملیات تعمیر چاه را با تجهیزات معمول وایر لاین انجام دهیم.

عیسی نویری مزایای استفاده از این تجهیز را کاهش زمان عملیات، کم هزینه و مقرون به صرفه بودن عنوان کرد و افزود: در رفع رسوبات چاه با این تجهیز هیچ گونه حلال آروماتیک استفاده نمی شود و علاوه بر آن حین عملیات نیازی به بستن چاه نیست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن